Rody Dubbelman Diana Langerak VROOAM Lubricants “Die zaterdagen op de club brachten me de nodige ontspanning” Na jarenlang voor grote oliebedrijven te hebben gewerkt, droomde Sander van der Velden ervan om zijn eigen oliemerk en -producten te hebben. Dertien jaar geleden besloot hij om die droom na te jagen. Hij bedacht een bedrijfsnaam en registreerde het merk: VROOAM. Met productdummies en een mooie eigen stand vertrok hij naar een internationale beurs in Milaan om VROOAM daar aan de internationale vakhandel te presenteren. Een jaar later bracht hij zijn eerste eigen geformuleerde olieproduct op de markt en had hij ook zijn eerste klant. “Ik sta er te weinig bij stil wat ik in die dertien jaar bereikt heb. We leveren onze producten inmiddels aan 36 landen en hebben ongeveer 35 Europese en wereldtitels op zak waar rijders en raceteams onze olie in de racemotoren hebben toegepast.” ONTSPANNING Sander (51) komt al heel wat jaren bij Oranje Wit. “Toen mijn oudste hier ging voetballen, maakte ik kennis met deze club”, blikt Sander terug. “Dat was in 2010, het jaar dat ik ook begon met mijn eigen bedrijf. Het was een stressvolle periode: ik had de sprong in het diepe gewaagd en nu moest ik deze tot een succes maken. Mijn tijd bij Oranje Wit op de zaterdagmiddag was echt een uitje. We hadden een gezellige groep ouders en bleven na de wedstrijd van de kinderen altijd nog hangen in de kantine. Ik ging soms om twee uur ‘s nachts pas naar huis. Die zaterdagen op de club brachten me de nodige ontspanning.” V-STREAM Anno 2023 heeft Sander Oranje Wit niet meer nodig voor de ontspanning. Hij heeft een goedlopend bedrijf met twee specialisaties: één richting Powersports – daar levert hij olieproducten onder de naam VROOAM – en één richting de binnenvaart; daar is V-STREAM het merk waaronder hij zijn producten levert. Sander: “De coronatijd was een spannende periode. Ook de motorsport lag stil in die tijd. Wat wel gewoon 16 doorging, was de binnenvaart. Gedwongen door de omstandigheden heb ik me toen op dat segment gefocust. Dat bleek een goede keuze. Zo goed zelfs, dat we daar nu een eigen merk en productlijn voor hebben staan: V-STREAM.” SPONSORSCHAP Vijf jaar geleden werd Sander hoofdsponsor van Oranje Wit. Sander: “De club besloot toen drie sponsoren te zoeken. Valt er eentje weg, zoals ik vanaf dit seizoen, dan is dat gat makkelijker te vullen. Ik werd hoofdsponsor van Oranje Wit omdat ik de club wat gun en omdat ik de naamsbekendheid en zichtbaarheid interessant vond. Oranje Wit is een grote club, daar komen veel mensen. Ik stop nu als hoofdsponsor omdat ik mijn budget wil verdelen tussen zichtbaarheid in Zwijndrecht – daar wordt Sander met het merk V-STREAM sponsor van de jeugd – en Dordrecht. Bij Oranje Wit blijf ik goud-sponsor.” Alleen de oudste zoon van Sander speelt dit seizoen nog bij Oranje Wit; hij speelt met een vriendenteam in de O23-3. “Geen hele zaterdagen meer op de club dus”, lacht Sander. “Maar ik ben er zeker met regelmaat te vinden. Oranje Wit is en blijft een hele gezellige club. Met veel leuke wedstrijden van het eerste, verwacht ik, dit seizoen. We spelen in een regionale competitie. Dat levert over het algemeen goede wedstrijden en een gezellig gevulde kantine op!” www.vrooam-lubricants.com
17 Online Touch Home