39

39 3.3 Strategische keuze We hebben vastgesteld wat de gezamenlijke ambitie is en vervolgens de voornaamste voorwaarden voor succes een voor een besproken. Nu gaat het om de keuzes die nodig zijn om dat succes, die gezamenlijke ambitie, daadwerkelijk binnen handbereik te brengen. Uit de visiebijeenkomsten komt overduidelijk naar voren dat de gemeente, als zij toeristisch-recreatief tenminste een vuist wil kunnen maken, zich zou moeten concentreren op het sublimeren en verder uitbouwen van de volgende twee cultuur- en natuurtoeristische hoofdthema’s: • Landelijkheid • Gastvrijheid Daarmee kiezen we voor Landelijkheid en Gastvrijheid als de belangrijkste toeristische speerpunten. De betekenis en de consequenties van deze keuze bespreken we hierna in hoofdstuk 4. Mill, landelijk en gastvrij. en gezellige wijze wil golfen. De plannen voor de golfbaan zijn door de gemeente positief beoordeeld. Ook de provincie stemt toe mits de aanleg leidt tot minimale aantasting van de natuur- en landschappelijke waarden van het gebied en er bovendien evenredige compensatie plaatsvindt. ondernemers die aangesloten zijn bij de coöperatie. De doelstelling van de coöperatie is het duurzaam in de markt zetten van Het Groene Woud. Dit gebeurt door intersectorale samenwerking onder een gezamenlijk beeldmerk om hiermee de regionale economie te versterken mét behoud en versterking van gebiedswaarden en verbetering van de inkomenspositie van de ondernemer. www.hetgroenewoud.com.

40 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication