90 en de toren is daar het symbool van. De productie van fi neer verplaatste zich steeds meer naar lagelonenlanden. In 2003 ging de fabriek dicht. Maar er zijn plannen om dit ‘boegbeeld van Mill’ te gaan exploiteren als uitkijktoren. Met de entreegelden wil men proberen de Toren van Van Hout voor het nageslacht te bewaren. vindbaarheid op internet door gebruik te maken van betrouwbare specialisten op het gebied van SEO (Search Engine Optimalisation). Doel: Promotie als vakantiestreek. Prikkelen en verleiden van mogelijke bezoekers. Informeren, vertrouwen winnen. Maar ook: enthousiasmeren en inspireren van ondernemers, vergroten betrokkenheid en verbeteren naamsbekendheid. Andere projectsuggesties thema ‘Organisatie en communicatie’: • Projectsuggestie: Instellen Gemeentelijk Coördinator Toerisme Een intermediair die zich in nauwe samenwerking met het Toeristische Platform en de gemeente Mill en Sint Hubert – en liefst ook Grave – zal gaan bezig houden met het bundelen van krachten en het met elkaar in contact brengen van personen, bedrijven en organisaties die een bijdrage kunnen leveren aan de toeristische ontwikkeling van deze vakantiestreek. • Projectsuggestie: Promotiecampagne Bedenken en uitvoeren van een (multi)mediale campagne om de naamsbekendheid een ‘boost’ te geven. Deze campagne zou in het teken moeten staan van de promotie van de Raamvallei als nieuwe vakantiestreek met bijzondere kwaliteiten en moeten inzetten op die kenmerken, die dit gebied uniek en onderscheidend maken: landelijkheid en gastvrijheid die te vinden zijn in landelijke rust, ruimte, afwisselende landschappen, bijzondere attracties (landgoederen, recreatie, Raam en Raamvallei, Peel-Raamstelling, cultuurhistorische hoogtepunten, agrarische innovaties) en allerlei aantrekkelijke accommodaties. Doelgroep: de campagne richt zich op mensen die afkomstig zijn uit de stedelijke gebieden van
91 Online Touch Home