15

BOUWPERIODE We hebben een tekening. De maquette is nog niet klaar, die zal in de loods gemaakt worden. We weten hoe de wagen er ongeveer uit moet komen te zien en we weten de titel. Half juni wordt besloten om te starten met de bouw van de wagen. De ontwerpers gaan in de beginperiode hard aan het werk om de maquette te maken. De andere bouwers starten met de constructie, meten de boel in vanaf de maquette en de jonge mannen starten al met een beetje vormgeving. Al snel staat de constructie omhoog en ook de maquette is ver af. Erik van de Elsacker trekt nog een twee weken uit om de detaillering van de wagen wat op te voeren. Dat maakt de maquette en de wagen meer dan af. Nu kunnen we echt aan de slag. De opkomst van de bouwers is goed en sommige avonden is het goed druk. De kleine vormgeving, constructie en rails gaan lekker vooruit. Als we aan de grotere vormgeving kunnen beginnen, is het half juli. Dit komt een beetje traag op gang, maar eenmaal de smaak te pakken zien we in onze loods een locomotief en wagons verschijnen. Moniek begint aan het grote boek. Dean, Bart en Bram puzzelen met de beweging. De plakkers starten en ook is een hele groep bouwers bezig met de alternatieve materialen. Het loopt top. Met een klein dipje begin augustus, pakken we het snel weer op en beginnen we met afwerken. Het lichtproject houdt wat tegen, maar de rest staat eind augustus in papier en karton. De kleuren verschijnen, de puntjes worden op de i gezet. We zijn klaar om te gaan tikken, klaar om Corso te vieren. Een topprestatie van onze buurt om in korte tijd, toch een enorme wagen weg te zetten met alles er op en er aan. En alles doet het. Dat kan alleen met Poteind Power!

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication