5 LIFE HACKS AS A SOCIAL BEING SERVING. NOT SELLING Er zijn mensen die uitsluitend komen halen. Suckers. Soms zijn ze zelfs aardig. Dat zijn net verkopers die uitsluitend voor de deal gaan. Die zijn zo fucking eenzaam en alleen op zichzelf gericht. Die maken allesbehalve connectie. Da’s de reden dat ze steeds weer vanuit het niets op zoek moeten naar nieuwe slachtoffers. Je bent social sustainable als je je richt op het welzijn, de groei en het belang van de ander. Doe je dat al wel bij je klanten en niet in al het andere sociale verkeer? Dan is ‘t aangeleerd. Een trucje. ’t Is net als Heineken’s Serving the Planet. Alleen dan geen bier maar dienstbaarheid. In het belang van de ander. Da’s namelijk in het belang van jezelf. Niet meteen verder lezen. Even bij stilstaan. ABC ALWAYS BE CONNECTING Wat ik niet begrijp, vooral van verkopers niet, is dat ze op de een of andere manier nooit een goed inzicht hebben in het netwerk van hun netwerk. Als je 100 mensen goed kent en die kennen ook 100 mensen, heb je de beschikking over een netwerk van 10.000 elkaar een warm hart toedragend aantal vrienden. Net zoals met big data is dat netwerk dom, totdat je de verbanden gaat leggen: het algoritme. Wat heb jij voor uitzonderlijks te bieden, wat iedereen drie van z’n contacten zou gunnen? Weet je niet eens, hè? Anders had je er wel 300 klanten mee verdiend x de gemiddelde ordergrootte = hoeveel ben je misgelopen omdat je ’t gewoon niet ziet? Zoveel? Ouch.

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication