24

Nieuwbouw manege / Rheden decennia kwamen goed van pas. Dit was niet de eerste en zeker niet de laatste paardenhal de we gebouwd hebben. Qua ontwerp kregen we te maken met veel aanhechtingen en koppelingen. We hebben alles tot in detail geengineerd. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan de hoeveelheid en dikteberekeningen van de gordingen. Een ander aandachtspunt was de afstemming en de bepaling van de opstelplaats van de kraan. De hal is zowel van de binnen- als de buitenzijde benaderbaar en dat gaf de nodige beperkingen qua opstelling. Veiligheid staat uiteraard altijd voorop en daarna heb je ook het vraagstuk van de efficiency. We hebben de straat af en toe moet afzetten en onze organisatie is afgestemd op just in time levering. Kortom: veel regelwerk.” Coen Wesselink: “Onze visie is dat we ons nergens te groot of te klein voor voelen.” De staalwereld is de laatste maanden enigszins overspannen en dat heeft zo zijn gevolgen, volgens Coen Wesselink. “We konden pas een aantal weken later starten omdat sommige profielen gewoon niet leverbaar waren. We hebben nu de indruk dat de markt zich weer stukje bij beetje stabiliseert, maar het feit blijft dat de prijzen gemiddeld verdubbeld zijn. Dat we ondanks dit gegeven wekelijks veertig, vijftig aanvragen krijgen zegt iets over de gretigheid van de markt. Ik heb zelf sterk de indruk dat we in Nederland zo’n beetje tegen de grenzen aanlopen. Zelf kunnen we minimaal vijf maanden vooruit kijken. Voor dit jaar zijn we al goed gevuld en ook in begin 2022 loopt het al redelijk. Dat heeft ook te maken met onze visie dat we ons nergens te groot of te klein voor voelen. Of het nu een product is van vijftien kilo voor een woning of een grote hal van 1200 ton. Onze aanvliegroute is voor elke opdracht identiek.” 24 Bouwen in Gelderland

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication