15

Les- en pauzetijden Lestijden 1 2 3 4 5 6 7 8 normaal onderbouw* 08.30-09.20 09.20-10.10 10.30-11.20 11.20-12.10 12.40-13.30 13.30-14.20 14.30-15.20 15.20-16.10 Pauzetijden 1 2 3 10.10-10.30 12.10-12.40 14.20-14.30 normaal bovenbouw* 08.30-09.20 09.20-10.10 10.10-11.00 11.20-12.10 12.10-13.00 13.30-14.20 14.20-15.10 15.20-16.10 11.00-11.20 13.00-13.30 15.10-15.20 minirooster onderbouw* 08.30-09.10 09.10-09.50 10.10-10.50 10.50-11.30 11.30-12.10 12.40-13.20 13.20-14.00 14.00-14.40 09.50-10.10 12.10-12.40 minirooster bovenbouw* 08.30-09.10 09.10-09.50 09.50-10.30 10.50-11.30 11.30-12.10 12.10-12.50 13.20-14.00 14.00-14.40 10.30-10.50 12.50-13.20 * 3Ttsa, 3Htsa, 3Htsb en 3Vtsa volgen het onderbouwrooster. De overige klassen in leerjaar 3 volgen de lestijden van de bovenbouw. Toelatingsbeleid Voor toelating van brugklasleerlingen aan het begin van het schooljaar is er een centrale aanmelding. Voor aanmeldingen voor de overige leerjaren is er een teamgebonden toelatingscommissie. De procedure is te vinden op de website van de school. Bij aanmelding van een leerling met speciale leerbehoeftes wordt aan de hand van onderwijskundige vragen bekeken of de school in staat is om deze leerling voldoende perspectief te bieden. Centraal daarbij staat het belang van de leerling en de mogelijkheden van de school om het ontwikkelingsproces te ondersteunen. Heeft u hierover vragen, dan kunt u contact opnemen met zorgcoördinator Marian van ‘t Root. Burgerschap Het belangrijkste doel in het kader van de socialisatie is het ontwikkelen van burgerschap bij leerlingen. Onder burgerschap verstaan we: ‘De bereidheid en het vermogen van mensen om deel uit te maken van een gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan te leveren.’ (Onderwijsraad, 2003; 2012) Concreet betekent het dat de school wil bijdragen aan de ontwikkeling van de competenties van de leerlingen in de volgende situaties: democratisch handelen, maatschappelijk verantwoordelijk handelen, omgaan met conflicten en omgaan met verschillen. De school ziet het gezamenlijk ontwikkelen van goed burgerschap als een moderne invulling van haar identiteit. Op het Rodenborch-College worden verscheidene activiteiten ondernomen op dit terrein, die in veel opzichten goede resultaten opleveren. We werken samen met een consortium van OMO-scholen, de Schoolgids Rodenborch-College 2020-2021 15

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication