17

Verhuurovereenkomst De afspraken over verhuur worden vastgelegd in een verhuurovereenkomst. Eigenaren hebben diverse keuzemogelijkheden: • Mate van eigen gebruik; u kunt er voor kiezen 2, 4, 6, 8 weken of 90 dagen per jaar te verblijven in uw eigen vakantiewoning. • Variabele huur of een huurgarantie voor specifieke projecten. Bij variabele huur worden de daadwerkelijke huurinkomsten verdeeld: 75% voor de eigenaar en 25% voor Roompot. Bij een huurgarantie wordt vooraf een vast bedrag aan huurinkomsten door de eigenaar afgesproken met Roompot Vakanties. • Wel of geen huisdieren toestaan. De acceptatie van huisdieren kan meer slijtage opleveren, maar de extra huurinkomsten wegen daar meer dan tegenop. • Reparaties en vervangingen zelf regelen of uit handen geven. Denk aan het repareren van een kapotte stoel of het vervangen van een defecte tv of wasmachine. De kosten zijn voor de eigenaar, maar Roompot Eigenarenservice zorgt voor een snelle afhandeling. Onderhoud Roompot hecht veel waarde aan een nette, schone en moderne uitstraling van haar parken. Onderhoud van de vakantiewoningen speelt hierin een belangrijke rol. Manager Onderhoud, Jimmy van Goudswaard, vertelt hier meer over. “Eigenaren kunnen zelf kiezen of ze het onderhoud aan de vakantiewoning zelf doen, of het aan ons overlaten. Een aantal voorbeelden van veel voorkomende onderhoudswerkzaamheden die Roompot graag uit handen neemt zijn grote schoonmaak, tuinonderhoud en ramen zemen. De keuze is vaak afhankelijk van hoeveel tijd iemand heeft en hoe ver hij van het park vandaan woont. Belangrijk is dat het in ieder geval gebeurt. Veel eigenaren kiezen ervoor om het onderhoud aan ons over te laten.” Sommige zaken worden door Roompot standaard verzorgd. “Denk hierbij aan de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden na een verhuurperiode tijdens de wisseling van gasten, controle van de brandblussers en rookmelders en plaagdierpreventie bij woningen waar huisdieren zijn toegestaan. Dit alles vanuit het oogpunt van veiligheid en hygiëne voor onze gasten. Daarnaast heeft een eigenaar veel keuzemogelijkheden wat hij zelf wil doen, of aan ons over wil laten”, aldus Jimmy. Onderhoudscontract Al deze keuzes worden vastgelegd in een onderhoudscontract. “De kosten voor onze onderhoudsservices zijn afhankelijk van het park en type woning. Jaarlijks krijgt de eigenaar via de eigenarenwebsite de mogelijkheid om heel eenvoudig online het onderhoud af te nemen. Je kunt tevens kiezen voor een meerjarencontract, waarbij alle onderhoudsafspraken door blijven lopen tot wederopzegging. Dit hebben we twee jaar geleden geïntroduceerd en we merken dat de eigenaren deze extra service heel prettig vinden.” "Eigenaren kunnen zelf kiezen of ze het onderhoud aan de vakantiewoning zelf doen, of het aan ons overlaten." Roompot Eigenarenservice zorgt dat alle gemaakte afspraken netjes in contracten worden vastgelegd. Bij oplevering van uw vakantiewoning kunt u alles via de eigenarenwebsite volgen. Zijn er bijzonderheden, zoals een vervanging van een wasmachine, dan wordt u hierover persoonlijk gebeld of gemaild. U kunt uw belegging dus met een goed gevoel achterlaten bij Roompot Eigenarenservice. Vragen? Aarzelt u niet contact op te nemen! 088-1450450 (ma. tot vr. van 08:30 tot 17:00 uur) eigenarenservice@roompot.nl roompot.nl/eigenaren 17

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication