DUURZAAMHEIDSTHEMA 4 Arbeidsomstandigheden in de keten Onze bijdrage aan SDG’s 1 en 8 In het kader van het IMVO Convenant Sierteelt dat we in juli 2019 tekenden, heeft Royal Lemkes actief deelgenomen aan verschillende werkgroepen. De werkgroepen ontwikkelen plannen van aanpak voor de thema’s leefbaar loon, impact van gewasbeschermingsmiddelen, klimaatverandering en due diligence (gepaste zorgvuldigheid in de gehele bedrijfsvoering). Het IMVO Convenant Sierteelt heeft een looptijd van drie jaar. Voor de continuïteit en borging van de acties en het structureren hiervan wordt nauw samengewerkt met FSI. DUURZAAMHEIDSTHEMA 5 Maatschappij Onze bijdrage aan SDG’s 3, 6 en 9 Onze afgeschreven ICT-apparatuur schenken we aan Stichting Leergeld. Deze stichting helpt voorkomen dat kinderen in een armoedesituatie in een sociaal isolement terechtkomen. Dit jaar brachten we daar twee palletboxen met bruikbare apparatuur. Daarnaast schenken we planten aan tehuizen en werken we samen met sociaalwerkbedrijf DSW. Ook hebben we via de Royal Lemkes Foundation diverse projecten financieel gesteund, zoals de Plastic Soup Foundation, Stichting Waterpas en Stichting Daad en Woord.