SAMEN DUURZAAM GROEIEN Financiële resultaten Hoewel omzet en winst niet onze belangrijkste drijfveren zijn, zijn we overtuigd van het belang van schaalgrootte. Groei helpt ons om verder te professionaliseren en onze impact te vergroten. We geloven in een minimum viable profit: voor ons bedrijf betekent dit anderhalf à twee procent. De komende jaren blijven we investeren, onder andere in internationalisering, ICT en robotisering. In 2020 is onze omzet stabiel gebleven op € 288 miljoen. Op basis van de positieve ontwikkelingen bij bijna al onze klanten en de uitbreiding van ons klantenbestand met Jumbo Supermarkten en PraxisTuin, was het onze verwachting door te groeien naar € 315 miljoen. Helaas gooide de coronapandemie roet in het eten. Ondanks de tegenslag lukte het onze kosten goed te managen en is het resultaat alsnog volgens verwachting. Voor 2021 was onze prognose opnieuw zeer positief. Onze ambitie was een omzet van ruim € 335 miljoen, maar door de coronalockdown in het eerste kwartaal van 2021 lijkt deze ambitie onwaarschijnlijk. Met als gevolg een negatief effect op ons resultaat, aangezien we volop blijven investeren om onze klanten nu en in de toekomst zo goed mogelijk te bedienen. De solvabiliteit is iets gedaald tot het niveau van onze eigen interne norm van 25%; het eigen vermogen is gelijk gebleven bij een groeiend balanstotaal. 54