WAAR WIJ IN GELOVEN Daar staan wij voor Royal Lemkes heeft een groen hart Ons groene hart heeft drie pijlers: onze roots als kweker, onze kennis van planten en het duurzame hart van onze aandeelhouder, directie en medewerkers. Onze visie: Wij geloven in planten. Planten zorgen voor een gezonder en mooier leven en verbeteren de business van onze klanten. Bovendien spelen planten een belangrijke rol in het vergroenen van de wereld. En dat is hard nodig, gezien de uitdagingen op milieugebied en de toenemende urbanisatie. Onze missie: Wij streven naar duurzame groei. Ons streven is niet maximalisatie van winst, maar maximalisatie van impact. Natuurlijk hebben we een minimum viable profit nodig, maar dat is een resultaat van en voorwaarde voor een gezond bedrijf. Ons streven is duurzame groei van onze medewerkers en relaties. En als dat lukt, dan groeit de business vanzelf. Ook streven we naar een groene keten en een leefbare planeet. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor de generaties na ons. We geloven niet alleen in planten, maar ook in: • Business as a force for good. Want bedrijven als Royal Lemkes spelen een belangrijke rol in het leefbaar maken en houden van onze wereld. • Mensen. Zij maken het verschil. Daarom investeren we continu in onze medewerkers en relaties. • Samen. Zowel met onze stakeholders, retailpartners en leveranciers als met onze interne afdelingen en collega’s. Samen komen we verder. • De uniciteit van de plantencategorie. Het belang van een goede prijs-kwaliteitverhouding is enorm. Dit vraagt om strategische partnerschappen en ketenoptimalisatie. • Schaal. Size matters, zowel wat betreft inkoop en supplychain als professionaliteit. • Data. Onmisbaar in het maken van de juiste keuzes voor onze klanten. • Elke dag beter. Daarom werken we met Lean Management en evalueren we continu, om het morgen weer een beetje beter te doen. 82