Positive Plants 4 keythema’s Ons duurzaamheidsbeleid richt zich op vier overkoepelende thema’s: klimaat, biodiversiteit, grondstoffen en arbeidsomstandigheden in de keten. Deze keythema’s zijn gekoppeld aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. In dit jaarverslag gaan we in op de thema’s klimaat en grondstoffen. Voor klimaat zoomen we in op onze CO2 -footprint, voor grondstoffen op onze strategie voor verpakkingen en substraat. In een circulaire economie is de kringloop van grondstoffen gesloten: onderdelen en producten verliezen hun waarde zo min mogelijk en worden zoveel mogelijk hergebruikt. Daarom willen we dat onze plantentrays in 2030 geschikt zijn voor meermalig gebruik. Als tussenstap op weg naar meermalig gebruik van fusten is nu 100% van ons verpakkingsmateriaal geregistreerd. 34 B o i i d a v a e m r i i s l t K e i t G h r g o i d n n d a s t t s o m f f o e s n i d A r b e e d e n t