Financieel resultaat Verleden 2023 is opnieuw een uitdagend jaar voor Royal Lemkes. In plaats van de gehoopte groei zakt onze omzet licht terug als gevolg van moeilijke marktomstandigheden bij verschillende van onze klanten. De gerealiseerde omzet bedraagt ruim € 275 miljoen. Door ons kostenpatroon tegen het licht te houden, weten we een operationele efficiencyslag te realiseren. Dankzij de inzet van onze medewerkers, nieuwe IT-toepassingen en het gebruik van robots, worden de operationele processen veel efficiënter. Heden Overall kunnen we 2023 met een positief resultaat afsluiten, waarbij de solvabiliteit op niveau blijft. De definitieve cijfers worden later dit jaar via de gebruikelijke kanalen gepubliceerd. Toekomst We verwachten dat de omzet in 2024 weer een stijgende lijn inzet en daarnaast gaan we volop door met procesoptimalisatie in de hele organisatie en de totale supplychain. Royal Lemkes heeft een sterke financiële basis. Door continu te verbeteren en te blijven investeren, kunnen we de toekomst vol vertrouwen tegemoetzien. Omzetontwikkeling 100 150 200 250 300 350 50 0 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 We sluiten het jaar af met een positief resultaat dat langjarig stabiel is gebleven. € 288 € 288 € 249 € 249 € 222 € 265 € 309 € 307 € 275 Netto-omzet in € mln.