23

... IS IETS VOOR JOU ALS √ je houdt van organiseren en ondernemen; √ je een echte teamplayer bent; √ je een brede algemene interesse hebt; √ je geïnteresseerd bent in de actualiteit en je bereid bent er analytisch en kritisch over na te denken; √ je je vastbijt in echte problemen, je deze wil onderzoeken, je durft verbanden leggen en zo tot creatieve oplossingen wil komen; √ je via bedrijfsbezoeken, ondernemers voor de klas, verkoopsactiviteiten de economische realiteit wil leren kennen; √ je ICT-toepassingen die in een bedrijf dagdagelijks worden gebruikt, wil leren kennen; √ je kennis wil maken met boekhouden (accounting). Via de specifieke vorming in economie verwerven leerlingen inzicht in de economie als systeem en de werking van ondernemingen. De leerinhouden laten leerlingen vanuit een concrete maatschappelijke context inzicht ontwikkelen in belangrijke economische concepten en hun onderlinge verbanden. In Economie leren ze over het keuzegedrag van producent en consument, de marktwerking, de internationale handel en economische integratie en de economische groei. Het vak Bedrijfswetenschappen introduceert accounting en aspecten van vennootschapsrecht. Er is een beperkte uitbreiding voor Wiskunde in functie van het vak economie. En in Informaticawetenschappen algoritmen en programmeren. DOMEINGEBONDEN DOORSTROOM | 23 leren ze over BEDRIJFSWETENSCHAPPEN

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication