10

2 Waar ben jij aan toe? Verkering: Wat vind jij belangrijk? Meisjes zeggen: MANDY, 16 JAAR: ‘Ik vind het belangrijk dat je eerlijk bent tegen elkaar.’ SOPHIE, 15 JAAR: ‘Ik vind het belangrijk dat een jongen alleen verkering heeft met mij. Niet met andere meisjes.’ FADOUA, 15 JAAR: ‘Ik vind het belangrijk dat een jongen aardig is tegen zijn ouders en zijn zusjes.’ ELLEN, 14 JAAR: ‘Ik vind het belangrijk dat je elkaar liefde geeft.’ Jongens zeggen: KEVIN, 17 JAAR: ’Ik vind het belangrijk dat ik mijn vriendin kan vertrouwen. En dat zij mij vertrouwt.’ QUINT, 13 JAAR: ’Ik vind het belangrijk dat ik echt verliefd ben als ik verkering heb.’ ACHMED, 15 JAAR: ‘Ik vind het belangrijk dat je goed met elkaar kan praten.’ vul in Zo blijft je verkering leuk! Kruis het antwoord aan dat bij je past Verkering en dan... Als je elkaar leuk vindt, dan laat je dat merken. Je kunt hand in hand lopen. Je kunt elkaar zoenen. Voor sommige jongeren is dat genoeg als ze verkering hebben. Andere jongeren willen meer doen. Wat wil jij? Dat mag je helemaal zelf weten! 1 Doe dingen samen. Wat zou jij doen?  Samen muziek luisteren  Samen wandelen  Samen een ijsje gaan eten  Samen naar de film gaan  Samen: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Blijf ook leuke dingen doen met je vrienden of vriendinnen. Zij zijn ook belangrijk! 3 Geef elkaar complimentjes. Wat zou jij zeggen?  Ik zeg: Je bent mooi  Ik zeg: Je bent lief  Ik zeg: Ik vind het fijn om samen met jou te zijn  Ik zeg: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Zeg het als je iets dwars zit. 5 Luister goed naar elkaar. Vraag die ander hoe het gaat. Wat zou jij vragen?  Ik vraag: Hoe was jouw dag?  Ik vraag: Hoe was het op school?  Ik vraag: Wat ga je morgen doen?  Ik vraag: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 LANG LEVE DE LIEFDE

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication