Keuzestress… Waar te beginnen? Eerst laten we ons inspireren via modebladen, social media, beurzen en presentaties. Tegelijkertijd verzamelen we verkoopcijfers van het afgelopen seizoen: wat verkocht goed, wat kan beter en wat verdwijnt uit de collectie? Dan begint het inkoopseizoen, minstens een half jaar voor levering. We bezoeken showrooms bij CAST in Nieuwegein, maar ook bij vertegenwoordigers in Brabant. Daar zien we vaak talloze schoenenopties: hoge of lage hak, spitse of vierkante neus, suède of leer, in uiteenlopende kleuren. Inkoop bij Birkenstock voor het volgende seizoen. Ook reizen we ieder jaar af naar de MICAM, dé internationale schoenenbeurs in Milaan. Hier kopen we een deel van onze buitenlandse merken en zoeken we naar nieuwe labels die passen bij onze winkel en doelgroep. Na de selectie, zowel bij onze huidige als bij nieuwe merken, bepalen we de kleuren, materialen en maten. We maken foto’s en voeren de orders in. Een halfjaar later komt de collectie binnen en mag deze eindelijk in de winkel te staan. Het blijft ieder seizoen een uitdaging, maar dankzij verkoopdata, trends én ons eigen schoenengevoel stellen we elke keer weer een prachtige collectie samen. Micam, dé internationale schoenenbeurs in Milaan. HEREN TRENDS Boots Stoere boots maar met warme materialen zoals vilt en suède, maar ook stijlvolle chelseaboots. Zowel met een pantalon als met een jeans te combineren. Retro sneakers Net als bij de dames komen de meer verfijnde en lichtgewicht sneakers in de mode, vaak met een platte rubberen zool en ronde neus. Gespschoenen Het blijft een klassieker, zowel onder een kostuum als onder jeans. 18
19 Online Touch Home