Cover

Succes v e-mail marketing Een must have voor meer omzet uit je webshop Speciaal voor: Webshops

intro Zet je e-mailmarketing al in en kan dat beter? Of twijfel je of het voor jouw bedrijf van waarde kan zijn? In deze gids krijg je al in een paar minuten een goed beeld hoe je e-mailmarketing in kunt zetten, en waarom automatisch verzonden, persoonlijke e-mailmomenten daar dé manier voor zijn. Juist voor webshops, zonder grote marketingafdelingen. Zodat e-mailmarketing tot meer omzet en meer tevreden klanten leidt. duidelijke toepassingen slimme tips tips voor meer verkopen bij jouw klanten

Alles wordt meer en meer digitaal. Als ondernemer ben je hier heel veel mee bezig. Ook in je marketing: je website, social media en Google advertenties vragen allemaal om aandacht. En daarnaast moet je ook nog gewoon je bedrijf runnen. In al die hectiek blijft één kanaal vaak onderbelicht: e-mailmarketing. Terwijl je juist daarmee persoonlijk contact kunt leggen met je (potentiële) klant of kandidaat. E-mail wordt alleen ma door consumenten en heb je overal een e-ma bijvoorbeeld een accou maken, een bestelling op Facebook iets wil d kunt als bedrijf niet o Maar hoe zorg je voor e met e-mailmarketing? juiste boodschap op he versturen. Dit levert m nieuwsbrieven. En juist daarom moet j goed organiseren. Zoe contactmomenten me maak goede content. Goede e-mailmarketin betrokken klanten, di vaker bij jou iets kope

Waarom e-mailmarketing maar meer gebruikt n bedrijven. Online ailadres nodig als je ount aan wil g wil plaatsen of als je doen. Kortom, je om e-mail heen. een goed resultaat ? Dat doe je door de het juiste moment te meer op dan alleen je e-mailmarketing ek naar de relevante et jouw doelgroep en ing leidt tot meer ie loyaal zijn en en. de feiten Als je 100 e-mails verstuurt, resulteert dat in minimaal 1 order Werkende mensen spenderen tussen de 5 en 6 uur per dag aan e-mail De ROI op e-mail is hoog voor iedere € die je uitgeeft is het rendement €35 67% van de Nederlandse consumenten gebruikt e-mail voor de ontvangst van aanbiedingen 76% heeft het afgelopen jaar iets gekocht n.a.v. een e-mail

40% klanten die goede emails van je krijgen zijn tot 40% loyaler Resul met e-mail kun je van 10% van je website bezoekers leads maken bronnen: Spotler B2B van su volle e marke

Waarom e-mailmarketing 20% ltaat uccese-mail keting meer omzet bij een webshop 60% van de klanten waardeert het ontvangen van e-mails B trendrapport 2020 en Nationaal E-mailonderzoek 2021, DMA e-mail research 2021 and Litmus E-mailmarketing trends

Als ondernemer kun je dus eigenlijk niet om e-mailmarketing heen. Zeker in deze tijden waarin het behalen van extra omzet en het realiseren van persoonlijk contact met klanten belangrijk is. Veel grote organisaties zien e-mail als één van de top 3 kanalen naast website en social. Toch lukt het ve en groot, niet o e-mailmarketin Tijd! Weinig me andere kanalen om aandacht. Goede e-mailmarketing is: een persoonlijk bericht, met een relevante inhoud op het moment dat voor de ontvanger goed uitkomt en hem of haar betrekt bij de verzender of tot een handeling aanzet. Data! Heb je alle te kunnen comm

Succesvolle e-mailmarketing eel bedrijven, klein om écht tot goede ng te komen. Waarom? ensen, veel te doen en n en acties vragen ook Systemen lijken zo handig maar zijn meestal toch complex: 60% van de tijd die wordt besteed gaat naar techniek en issues in plaats van content, analyse en verbetering. e data om persoonlijk municeren? Hoe weet ik wat werkt? Welke content? Welke momenten? 70% van de medewerkers geeft aan onvoldoende kennis te hebben.

wat zijn automations Automations: de sleutel tot succes Geautomatiseerde contactmomenten zijn onmisbaar voor goede e-mailcommunicatie met je klant. Deze e-mails worden uitgestuurd op basis van datatriggers, die altijd afgestemd zijn op het gedrag of de situatie van je klant. Daardoor worden jouw e-mails relevanter, persoonlijker en scoren ze beter. Met name omdat de ontvanger ze krijgt wanneer het voor hem of haar waardevol is. Succesvolle e-mailmarketing gaat dus vooral om de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment. Automations helpen je écht klantcontact te realiseren.

e-mailsuccessen voor webshops E-mail automations voor webshops zijn er in verschillende soorten. Als je kijkt dan begint het bij het verwelkomen van een nieuwe klant, het versc en service rondom de eerste bestelling. In deze fase heb je de mogelijkhe indruk te maken voor een langdurige en winstgevende relatie. In de daar verleid je de klant tot herhaalaankopen en doe je aan up- en cross sell. E winkelwagen stuur je een herinnering om je klant te verleiden tot aankoo verhoog je je conversie tot wel 20%. O ja, en wil je een hogere ranking vo bij potentiele kopers in jouw dienstverlening? Verzamel dan reviews over gekochte producten. de Klantreis Activatie Verwelkomen Inspireren Interesse wekken Herinneren Ontwikkeling Herhaalaankopen Up sell Cross sell Ret We Ver Spe

e naar jouw klantreis chaffen van informatie eid om een diepe ropvolgende fase En bij elke verlaten op over te gaan. Zo oor meer vertrouwen er je webshop en de tentie e missen je rjaardag vieren eciale aanbiedingen

Welkom nieuwe klant Je klant heeft voor jou gekozen, dat doe je goed! Nu zoekt hij bevestiging van die keuze en dat doe je door een warm welkom te geven via e-mail. Vervolgens stuur je een e-mail met inspiratie en in de laatste mail doe je een aanbod! Loyalisering begint hier. Reactivatie Automatisch je klant een aanbod sturen als hij 6 maanden geleden voor het laatst iets bij je heeft gekocht? Dat kan! Bijvoorbeeld met een kortingscode. Gevolgd door twee automatische herinneringen om de conversie te maximaliseren: “je kortingscode is geldig tot…”!

Slimme automations Verlaten winkelwagen Niet wachten, deze automation gaat je direct meer omzet opleveren. De ervaringen uit de markt zijn overduidelijk positief. En met twee slimme herinneringsmails optimaliseer je de conversie gegarandeerd! Review Maak van je klanten ambassadeurs en gebruik de beoordelingen voor verbetering van jouw dienstverlening! Via deze automation verzamel je reviews en kun je klanten een loyaliteitsscore meegeven. Ga alvast maar nadenken over een ambassadeurs automation.

SOLVM is de eerste service waarmee je binnen no-time je e-mailmarketing up & running hebt zonder dat het je tijd en moeite kost. Jij zorgt voor content, wij regelen de rest. Van design en techniek tot verzenden op het ideale moment, op contactmomenten die er toe doen. Zo boek jij het meeste resultaat op de makkelijkste manier. Alles-in-één service vo voor webshops Al kant-en-klaar: de inhoud en welke m communiceren. All inhoud toevoegen Geen gedoe: techn design is voor je ge Veilig: je data eenv kunnen delen volge Flexibel: maandab maandelijks opzeg Inzicht: duidelijke r resultaten Conversie: meer om persoonlijk contac

waarom solvm oor e-mailmarketing de opmaak, momenten je kunt leen even jouw stijl en niek, systemen en eregeld voudig en veilig gens alle richtlijnen bonnement, gbaar rapportages en mzet door slim ct “Wij willen MKB bedrijven echt helpen meer omzet en meer betrokken klanten te krijgen door goede e-mailmarketing. De juiste momenten, de juiste content en wat je nodig hebt om snel e-mail automations te versturen, hebben we daarom al voor je geregeld. Snel resultaat en direct aan de slag. We SOLV’M!” Mick Lodder | E-mailspecialist en oprichter SOLVM

Aan Slimme e-mails voor meer klanten die Bekijk de m

langer klant blijven en meer besteden. mogelijkheden

1 Online Touch

Index

  1. 1
  2. Intro
  3. 3
  4. E-mailmarketing
  5. 5
  6. Facts!
  7. 7
  8. E-mailmarketing is neit zo moeilijk?
  9. 9
  10. Automations
  11. 11
  12. Ecommerce automations
  13. 13
  14. Voorbeelden
  15. 15
  16. SOLVM
  17. 17
  18. Aan de slag
Home


You need flash player to view this online publication