17

Terug naar inhoudsopgave Leerpunt KOEL | Studiegids 2022 Groeien in een crisis De mindset die nodig is om een crisis aan te kunnen De pandemie zette alles op zijn kop. Lockdown, thuis- of online werken, onzekerheid, iedereen had ermee te maken. Ook jij werd vast overspoeld met telefoontjes van bezorgde patiënten, het verzetten van afspraken, het regelen van aanpassingen in de praktijk. Een crisis is vaak een periode voor reflectie, omdat de dagelijkse routines worden doorbroken. Het is ook een tijd om weer opnieuw keuzes te maken die goed zijn voor jou én je omgeving. Wat kun je missen als kiespijn uit deze periode, en wat wil je juist wél behouden in werk of privé? Leerdoelen: Weet je het verschil tussen groei mindset en fixed mindset en de effecten daarvan Weet je hoe belangrijk AANDACHT is, en de gevolgen bij gebrek eraan Kun je onderscheid maken in 5 dimensies van eenzaamheid Ken je de 5 frustraties van teamsamenwerking en daarmee de 5 elementen van effectief functionerende teams Kun je jouw belangrijkste kernwaarden benoemen Begrijp je welke fasen je doorloopt na een crisis, en welke emoties daar bij horen Heb je minimaal 2 actiepunten genoteerd voor je eigen effectiviteit of die van je team Hart- en vaatziekten Help, een spoedgeval! Hoe herken je echte spoed? Kun je op je niet-pluisgevoel vertrouwen? Triëren kun je bij paniek het beste volgens de ABCDE-methodiek. Dat houd je bij de les en voorkomt allerlei onzinnige acties. In deze scholing krijg je handvatten om bij spoed je niet-pluisgevoel om te zetten in concrete waarnemingen. Je leert urgentiedenken en hiernaar te handelen. Leerdoelen: Urgentiegericht kunnen triëren bij symptomen van hart- en vaatziekten De (alarm)symptomen van een CVA/TIA en van een hartinfarct kennen Adequaat kunnen handelen bij alarmsymptomen van hart- en vaatziekten 17 Doktersassistenten Praktijkondersteuners Fysiek & online Klik hier voor beschikbare data Doktersassistenten Fysiek Klik hier voor beschikbare data Aanmelden? leerpuntkoel.nl Nieuw!

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication