14

HYGIËNE IN DE PRAKTIJK Hoe schoon is jouw praktijk? Hoe gaan jullie om met de algemene hygiëne in de praktijk? Welke protocollen hanteren jullie? Hoe vaak maken jullie schoon? Hoe gaan jullie om met het voorraadbeheer in de praktijk? Afgelopen tijd was het heftig rondom de maatregelen met corona, maar er zijn nog meer bacteriën en virussen. In deze e-learning leer je over (resistente) bacteriën, het COVID-19 virus, hoe organiseer je de hygiëne in de praktijk en een stukje voorraadbeheer. Leerdoelen: Kennis van diverse bacteriën en virussen Goede hygiëne in de praktijk om besmetting zo klein mogelijk te maken Kennis van voorraadbeheer INSECTEN Het kruipt, steekt, jeukt, vliegt of bijt Over Lyme valt elk jaar wel weer een update te geven. We ontdekken steeds meer over het gedrag van teken, de borrelia en Lyme zelf. Maar er zijn veel meer beestjes die ons het leven zuur kunnen maken. Wat te doen met bedwantsen en scabiës? Hoe herken je ze en wat kun je ertegen doen? Na het volgen van deze scholing ben je weer helemaal bij. Leerdoelen: (Alarm)symptomen en klachten van diverse insecten kennen Weten hoe Lyme gediagnosticeerd en behandeld wordt Insectenbeten, scabiës, bedwantsen, zika, FSME en tularaemie herkennen en behandelen INTOXICATIES In de wereld van alcohol, drugs, gokken of gamen Bij sommige casussen vermoed je vaag dat er wel eens sprake kan zijn van middelenmisbruik. Je wilt daarnaar vragen, maar hoe doe je dat en weet je er eigenlijk wel genoeg vanaf? Tijdens deze nascholing over intoxicaties nemen wij je mee in de wereld van de alcohol, drugs, gokken en gamen. We gaan terug in de tijd, geven aan wat er te koop is (en wat het kost!). Leerdoelen: Het herkennen en signaleren van effecten van intoxicatie Acute situaties kunnen voorkomen bij de meest voorkomende middelen Kennen van huidige trends Zo effectief mogelijk het gesprek over middelenmisbruik met de patiënt aan kunnen gaan Doktersassistenten Praktijkondersteuners Triagisten Doktersassistenten Doktersassistenten E-learning Fysiek & online Fysiek & online 14

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication