Advertenties Beestenbende Om de kosten voor het drukken en verzenden van ons asielmagazine Beestenbende te dragen, verkopen we fullcolour advertenties aan bedrijven. Op onze website staat een overzicht van mogelijkheden en prijzen. Waar nodig verzorgt een vrijwilliger de opmaak van advertenties, wat met name door kleinere bedrijven gewaardeerd wordt. Adverteerders die meedoen zien hun advertentie behalve in het blad ook terug op onze website en ze worden genoemd op onze Facebookpagina bij het uitkomen van de Beestenbende. In 2019 hebben 7 bedrijven het asiel op deze manier gesteund. Tezamen brachten de advertenties bijna €3000 op, waarmee we de Beestenbende voor een belangrijk deel hebben kunnen bekostigen. Stichting DierenLot Op ons terrein staat een grote oranje container van Stichting DierenLot. Mensen kunnen daarin oude kleding, textiel en schoenen inleveren. Voor iedere ingezamelde kilo textiel ontvangen wij een bijdrage van Stichting DierenLot. De container werd in 2019 weer fanatiek gevuld. Afgelopen jaar is maar liefst 14.100 kilo textiel via onze container ingeleverd en dat leverde ons maar liefst €2992 op voor de asieldieren – ruim 400 kilo en een kleine €500 euro meer dan vorig jaar. Daarnaast heeft Stichting DierenLot een donatieverdubbelaar toegekend op een nieuw onderdeel van onze Open Asieldag 2019: Leids cartoonist Maarten Wolterink tekende live unieke cartoons van huisdieren van bezoekers en doneerde de helft van de opbrengst aan de asieldieren. Met de donatieverdubbelaar van Stichting DierenLot leverde dit €152 euro op voor het asiel! Konijnen Mike & Foxy, getekend door Leids cartoonist Maarten Wolterink op de Open Asieldag 2019. Stichting DierenLot verdubbelde de opbrengst van deze activiteit! .