Indebuurt Leiden In juli 2019 interviewde Indebuurt Leiden asielbeheerder Nicolette. Nicolette vertelde over het reilen en zeilen in het asiel en benoemde dat het werken in een dierenasiel niet altijd makkelijk is, omdat vrijwilligers zich vaak hechten aan een dier dat vervolgens geadopteerd wordt. Vrijwilligers hebben daarom het eerste half jaar een adoptieverbod, om te leren dat ze een dier juist goed kunnen helpen door hun werk in het asiel goed te doen. Naast dit interview in de categorie ‘Binnenkijken bij’ deelt Indebuurt Leiden regelmatig berichten over onze plaatsbare asieldieren. Interview GroenLinks Voorschoten In september 2019 plaatste de Voorschotense Krant en Groot Voorschoten een interview door GroenLinks Voorschoten met bestuurslid Suzan over de bezigheden van de vrijwilligers, waaronder het bestuur, en de toekomst van het dierenasiel. Suzan benoemde in het interview de toename die we zien in het aantal dieren dat gecompliceerde medische zorg nodig heeft, waardoor de dierenartskosten ieder jaar hoger worden, en de woningbouwplannen van de gemeente Leiden naast ons terrein die we in de gaten houden. Gedumpte konijnen in het Leidsch Dagblad Asielbeheerder Nicolette werd door het Leidsch Dagblad geïnterviewd over konijnen die gedumpt worden in het Leiden Bio Science Park. “Mensen nemen voor hun kinderen konijnen in huis, maar die blijken dan toch meer zorg, aandacht en onderhoud nodig te hebben dan gedacht. En als de kinderen er dan niet meer naar omkijken, worden ze uiteindelijk uitgezet in dit soort parken. Deze tamme konijnen overleven dit vaak niet.” aldus Nicolette. Asielbeheerder Nicolette en bestuurslid Suzan werden geïnterviewd voor verschillende regionale media.