Sociale media Dierentehuis Stevenshage is al jaren vertegenwoordigd op Facebook, Instagram, YouTube, Twitter en sinds 2019 ook op het meer zakelijke LinkedIn. De populariteit van de Facebook-pagina van het asiel nam in 2020 verder toe van ongeveer 6000 tot 6500 volgers. Het gemiddeld aantal reacties, opmerkingen en deelacties per bericht op Facebook blijft stabiel. De beide Instagram-accounts kennen een zeer succesvol vierde jaar, waarin @stevenshageplaatsbaredieren groeide van 4200 volgers in 2019 naar zo’n 5500 volgers eind 2020. Het account @stevenshage met gevonden dieren groeide eveneens fors van 1800 volgers in 2019 naar zo’n 2300 volgers eind 2020. Blog Intussen in het asiel In 2020 zijn maar liefst 49 edities van het blog Intussen in het asiel verschenen. Asielbeheerder Nicolette schrijft daarin wekelijks over het reilen en zeilen in het asiel. Incidenteel wordt het blog geschreven door medewerkers of vrijwilligers van het asiel, of wordt vanuit het perspectief van een asieldier geschreven. Het blog biedt lezers de mogelijkheid om meer te weten te komen over wat er zich allemaal in het asiel afspeelt. De verhalen zijn zeer gevarieerd en lopen uiteen van vrolijke updates over dieren die succesvol geplaatst zijn tot verdrietige verhalen over verwaarloosde of soms overleden dieren die ook bij onze realiteit horen. Het blog wordt wekelijks op de website van Dierentehuis Stevenshage geplaatst, waarnaar wordt gelinkt vanaf de Facebookpagina en LinkedIn bedrijfspagina, waar het steevast veel positieve reacties oplevert. Onze website bevat een uitgebreid archief met alle blogs die tot nu toe verschenen zijn. In 2020 zijn ook meerdere videoblogs geplaatst, juist omdat mensen het asiel afgelopen jaar niet zomaar konden bezoeken, en een creatieve emoji puzzel, waarin mensen aan de hand van symbolen de namen van op dat moment plaatsbare dieren konden ontcijferen. Een welkome afleiding in coronatijd, waarin puzzelen sowieso erg populair was. In één van de blogs in 2020 presenteerden we een emoji-puzzel met namen van asieldieren.