10 Externe communicatie Met gerichte communicatie proberen wij donateurs, belanghebbenden en andere geïnteresseerden bij onze activiteiten te betrekken. Via ons periodieke donateursblad Beestenbende, ons eigen drukwerk, onze website en onze actieve aanwezigheid op sociale media, in regionale media, op markten en door het asiel zelf georganiseerde bijeenkomsten doen wij ons best zoveel mogelijk mensen over het asielleven te informeren. Onze uitingen zijn altijd gericht op het genereren van positieve naamsbekendheid in de regio met een herkenbare uitstraling. 10.1 Asielblad Beestenbende Viermaal per jaar brengen wij ons asielblad de Beestenbende in eigen beheer uit. De Beestenbende wordt per post verstuurd aan alle vaste donateurs van Dierentehuis Stevenshage, meegegeven aan nieuwe adoptanten en uitgedeeld aan belanghebbenden en potentiële donateurs en vrijwilligers. Zo ondersteunt de Beestenbende de fondsenwerving voor Dierentehuis Stevenshage. Net als in 2020 hebben we het blad in 2021 nauwelijks bij externe bedrijven neergelegd, hebben we geen fysieke Open Asieldag gehad en door het coronaprotocol hadden we minder bezoekers aan de balie om een exemplaar aan mee te geven. Daarom hebben we de oplage verder verlaagd naar 2000 stuks (van 2500 stuks in 2020 en 2250 stuks in 2021). Daarnaast hebben we de Beestenbende vanaf ook in 2021 gratis digitaal beschikbaar gemaakt via het platform Online Touch. Gedrukt magazine Voor de fysiek gedrukte editie zijn we nog steeds erg blij met onze samenwerking met Leidse drukkerij De Bink, die de vormgeving en druk verzorgt en altijd organisatorisch met ons meedenkt. De Beestenbende blijft een fullcolour magazine met veel prachtige dierenfoto’s en achtergrondverhalen uit onze opvang. Met gerecycled papier en een verpakking van composteerbare folie sluit de Beestenbende goed aan bij onze huisstijl en de zo groen mogelijke bedrijfsvoering van Stevenshage. De gedrukte Beestenbende wordt zeer gewaardeerd door kinderen en oudere donateurs die niet actief zijn op internet en sociale media. Mensenwerk De inhoud van de Beestenbende wordt samengesteld door een redactie die in 2021 is gegroeid van vier naar vijf vrijwilligers en de beheerder van Dierentehuis Stevenshage. Tot vreugde van iedereen maakt cartoonist Maarten Wolterink nog steeds elk kwartaal de hilarische strip Dierenmensen voor de Beestenbende.