7.3 Sponsoring Adoptiehokken en sponsorbordjes Veel verblijven van onze asieldieren zijn symbolisch geadopteerd door onze sponsors. In 2022 noteerden we 36 adoptanten van een hondenkennel (€120 per jaar voor een hele kennel of €60 per jaar voor een halve kennel), 170 van een kattenhok (€50 per jaar) en 10 van een konijnenhok (€35 per jaar). Op de hokken wordt een bordje geplaatst met daarop een tekst naar keuze van de adoptant. Sponsors kunnen ook een plekje kopen op onze Wall of Fame in de centrale hal voor €50 per jaar. In 2022 waren 47 sponsors op deze manier in ons asielgebouw vertegenwoordigd; een mooie toename ten opzichte van de 36 sponsorbordjes in 2021. Adoptanten van dierenhokken en sponsors van bordjes op onze Wall of Fame krijgen ons asielblad Beestenbende viermaal per jaar thuisgestuurd. Advertenties Beestenbende Om de kosten voor het drukken en verzenden van ons asielmagazine Beestenbende enigszins te beperken, verkopen we fullcolour advertenties aan bedrijven. Adverteerders die meedoen zien hun advertentie behalve in het blad ook terug op onze website en ze worden genoemd op onze Facebookpagina bij het uitkomen van de Beestenbende. In 2022 bracht dit €1800 op, waarmee we de Beestenbende voor een deel hebben kunnen bekostigen. Stichting DierenLot Op ons terrein staan drie grote oranje containers, waarin mensen oude kleding, textiel en schoenen kunnen inleveren. Voor iedere ingezamelde kilo textiel ontvangen wij een bijdrage van Stichting DierenLot. In 2022 zamelden we 16.830 kilogram textiel in, wat goed was voor €3366. Scholen In mei 2022 mochten wij een spaarpot met maar liefst €651,03 in ontvangst nemen van The British School in Voorschoten. In december 2022 organiseerde Basisschool De Vink uit Voorschoten een prachtige goede doelen actie voor mens en dier. In de twee weken voor Kerst zamelden ze allerhande spullen in voor de Voedselbank èn voor Dierentehuis Stevenshage. Het resultaat was een enorme hoeveelheid nuttige spullen en etenswaren voor de asieldieren! Basisschool De Vink uit Voorschoten zamelde spullen in voor de asieldieren. Leerling Yara, dochter van asielvrijwilligster Reyhan, hielp met het inladen van alle spullen in de asielbus. 29