10 Externe communicatie Met gerichte communicatie proberen wij donateurs, belanghebbenden en andere geïnteresseerden bij onze activiteiten te betrekken. Via ons periodieke donateursblad Beestenbende, ons eigen drukwerk, onze website en onze actieve aanwezigheid op sociale media, in regionale media, op markten en door het asiel zelf georganiseerde bijeenkomsten doen wij ons best zoveel mogelijk mensen over het asielleven te informeren. Onze uitingen zijn altijd gericht op het genereren van positieve naamsbekendheid in de regio met een herkenbare uitstraling. 10.1 Asielblad Beestenbende Viermaal per jaar brengen wij ons asielblad Beestenbende in eigen beheer uit, in een oplage van 2000 stuks. De Beestenbende wordt per post verstuurd aan alle vaste donateurs van Dierentehuis Stevenshage, meegegeven aan nieuwe adoptanten en uitgedeeld aan belanghebbenden en potentiële donateurs en vrijwilligers. Zo ondersteunt de Beestenbende de fondsenwerving voor Dierentehuis Stevenshage. Daarnaast verspreiden we de Beestenbende via onze vrijwilligers naar verschillende winkels en publieke organisaties, waar bezoekers het gratis kunnen meenemen. De Beestenbende is vanaf 2020 ook gratis digitaal beschikbaar via het platform Online Touch. Gedrukt magazine Voor de fysiek gedrukte editie van de Beestenbende werken we nog altijd naar tevredenheid samen met Leidse drukkerij De Bink, die de vormgeving en druk verzorgt en altijd organisatorisch met ons meedenkt. De Beestenbende blijft een fullcolour magazine met veel prachtige dierenfoto’s en achtergrond-verhalen uit onze opvang. Met gerecycled papier en een verpakking van composteerbare folie sluit de Beestenbende goed aan bij onze huisstijl en de zo groen mogelijke bedrijfsvoering van Stevenshage. De gedrukte Beestenbende wordt zeer gewaardeerd door kinderen en oudere donateurs die niet actief zijn op internet en sociale media. Redactie De inhoud van de Beestenbende wordt samengesteld door een redactie die in 2022 bestond uit vijf vrijwilligers en de beheerder van Dierentehuis Stevenshage. Tot vreugde van iedereen maakt cartoonist Maarten Wolterink nog steeds elk kwartaal de strip Dierenmensen voor de Beestenbende, waarin hij asielsituaties op humoristische wijze in beeld brengt.