Voorzijde In 2023 moesten we afscheid nemen van ‘onze’ Teun, de Golden Retriever van assistent-beheerder Sylvia. Elf jaar lang was Teun zo’n beetje het boegbeeld van Stevenshage en sierde hij talloze foto’s en publicaties. Als je Syl zocht, hoefde je maar te kijken waar Teun lag en dan wist je dat je door die deur moest om haar te vinden. Teun bezat daarnaast de speciale gave om altijd daar te gaan liggen waar je over hem struikelde. Niemand kon èn wilde dan ook om Teun heen. Zijn werkdag begon met het opwachten van de collega’s en vrijwilligers bovenaan de trap. Iedereen kreeg een kwispel, een lik of een knipoog; soms vergezeld van een beetje kwijl, als hij net zijn banaan – die sommige vrijwilligers speciaal voor hem kochten – verorberd had. Zoals veel Golden Retrievers was Teun een echter waterrat. Modder of zee, zwarte stinksloot of groen algenwater, hij vond het allemaal even geweldig. De beste dagen van het jaar waren voor Teun als er grote blubberpoelen in ons hondenbos stonden. Teun’s superpower was dat hij iedereen het gevoel gaf speciaal te zijn. In zijn enorme Golden hart was volop ruimte: iedereen, ongeacht de diersoort, was er welkom. Teun was een hond met een hart van goud! Dit jaarverslag is een uitgave van Stichting Dierentehuizen voor Leiden en omstreken (SDLO) Streek-Dierentehuis Stevenshage  Kenauweg 1  2331 BA Leiden  0900 202 08 98 (30 cpm) asiel@dierenasielleiden.nl  www.dierenasielleiden.nl  LinkedIn: Dierentehuis Stevenshage Facebook: Dierentehuis Stevenshage  Instagram: @stevenshage @stevenshageplaatsbaredieren IBAN: NL71INGB 0000 0146 50  KvK: 41165007  BTW: NL 002817378B01  RSIN: 002817378 2