Los op het hondenbos In oktober 2023 mochten achttien honden los op ons veilig omheinde hondenbos. Hun baasjes kregen tegen betaling van een donatie een tijdslot waarop de asielhonden hun bos beschikbaar stelden voor soortgenoten die normaal gesproken daar niet los kunnen lopen. Het was prachtig droog weer, waarbij de regenbuien van de dag ervoor ook nog voor heerlijke modderpoelen hadden gezorgd. Na een half uur rennen, snuffelen en graven zagen we steevast blije honden en dito baasjes naar buiten komen. Dit was de tweede keer dat we ons hondenbos tegen een donatie openstelden voor honden van buiten en wederom was de animo overweldigend. Er zijn in de omgeving veel honden die normaal gesproken niet veilig los kunnen lopen, bijvoorbeeld omdat ze te reactief zijn met andere honden of een sterke jachtdrift hebben. We gebruiken het hondenbos echter zeer intensief voor onze eigen asielhonden en kunnen dergelijke openstellingen dus slechts incidenteel organiseren. 31