5 Externe communicatie Met gerichte communicatie betrekken wij externe belanghebbenden bij onze activiteiten. Via ons periodieke donateursblad Beestenbende, ons eigen drukwerk, onze website en onze actieve aanwezigheid op sociale media, in regionale en soms landelijke media, op markten en door het asiel zelf georganiseerde bijeenkomsten informeren wij zoveel mogelijk mensen over het asiel. Onze uitingen zijn altijd gericht op positieve naamsbekendheid in de regio met een herkenbare uitstraling. Asielblad Beestenbende Viermaal per jaar brengen wij ons fullcolour asielblad Beestenbende in eigen beheer uit, in een oplage van 1600 stuks. Drukkerij De Bink verzorgt de vormgeving, druk en verzending. De Beestenbende wordt per post verstuurd aan alle vaste donateurs van Dierentehuis Stevenshage, meegegeven aan nieuwe adoptanten en uitgedeeld aan potentiële donateurs, vrijwilligers en andere geïnteresseerden. Daarnaast verspreiden we de Beestenbende via onze vrijwilligers naar verschillende winkels en publieke organisaties, waar bezoekers het gratis kunnen meenemen. De Beestenbende is ook gratis digitaal beschikbaar via het platform Online Touch. De inhoud van de Beestenbende wordt samengesteld door een vijfkoppige redactie die in 2024 bestond uit drie vrijwilligers, de beheerder en de assistent-beheerder van Dierentehuis Stevenshage. Leids cartoonist Maarten Wolterink maakt elk kwartaal de strip Dierenmensen voor de Beestenbende, waarin hij asielsituaties op humoristische wijze in beeld brengt. 16
17 Online Touch Home