UITGELICHT CAMPAGNE ‘DE ONVERMIJDELIJKE AFTAKELING’ VALT IN DE PRIJZEN Met onze campagne ‘De onvermijdelijke aftakeling’ hebben we, naast een finaleplek bij de Ster Gouden Loeki, ook een aantal vakprijzen gewonnen. De campagne won een SAN Accent in de categorie Brand Excellent. Bij de Esprix Awards viel de campagne in de prijzen bij de categorieën Sales promotions & Activations (goud) en Charity & Not for profit (brons). Deze prijzen dragen bij aan extra aandacht voor de ziekte ALS. Ik ben inmiddels overleden Doneer voor onderzoek naar ALS Alex Duijn, 1972 - 2016 www.als.nl Ga door met mijn strijd Word nu donateur via www.als.nl Gerrit Groeneveld, 1952 - 2013 Al 14 jaar communiceert Stichting ALS Nederland op een onderscheidende en herkenbare manier. De patiënten die deelnamen aan deze campagne zijn trots en blij dat ze op deze manier hun bijdrage kunnen leveren en hiermee hopelijk een verschil kunnen maken. Frederique Kram, manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving: “Deze prijzen zijn niet alleen een erkenning voor ons werk, maar het zorgt bovendien voor méér aandacht en bekendheid voor ALS. Bijzonder dat we met onze beperkte budgetten toch weten op te vallen tussen de commerciële A-merken. Iedere publieke erkenning zorgt ervoor dat nog meer mensen de campagne zien en er meer begrip ontstaat voor mensen die met de ziekte leven. Hierdoor kunnen we meer geld ophalen voor onderzoek en goede zorg. We zijn Anneloes, Frank, Ingur, Juliette en Sebastiaan en hun naasten ongelofelijk dankbaar voor hun deelname aan de campagne.” 15 Uit het juryrapport van Stichting Adverteerdersjury Nederland: Kippenvel, deze campagne komt binnen. Dit komt mede door inzet van patiënten en de duidelijke impact en snelle progressie van de ziekte ALS. Geloofwaardig, impactvol en bijdragend aan de doelstelling.
16 Online Touch Home