Nabestaandencontact Persoonlijke contacten met nabestaanden worden zeer gewaardeerd en leiden tot groei in registratie, betrokkenheid en steun door middel van doneren, schenken, acties en het delen van verhalen. De besloten Facebookgroep voor Nabestaanden van ALS, PSMA en PLS-patiënten telt inmiddels ruim 700 leden. Het is een actieve groep waar regelmatig vragen en ervaringen worden gedeeld onder de leden. De jaarlijkse Nabestaandendag met thema ‘Ontmoet en Deel’ heeft woensdag 2 november 2022 plaatsgevonden in Restaurant De Heeren van Montfoort te Montfoort. Deze bijeenkomst is een informele bijeenkomst voor partners en familieleden van overleden ALS-, PSMA- en PLS-patiënten. De verschillende sprekers, het muzikale intermezzo en de workshop maakten het een dag om nooit te vergeten. Circa 70 deelnemers, van jong tot oud, kijken terug op een bijzondere dag waar herinneringen rond overleden ALS-, PSMA- en PLS-patiënten zijn gedeeld en nieuwe herinneringen zijn gemaakt. Stichting ALS Nederland - Jaarverslag 2022 31