Koers & Ambities 2015-2019 Het onderwijsveld is volop in ontwikkeling. De markt is concurrerend en de ambities van Opmaat zijn hoog. In het strategische beleidsplan 2015-2019 is uitgewerkt op welke wijze we invulling geven aan het waarmaken van onze ambities. Hiertoe werken de scholen van Opmaat gedurende deze beleidsperiode aan vier kernwaarden: • Brede ontwikkeling voor iedereen • Een leven lang leren • Partnerschap • Autonomie en eigenaarschap Met de beleidsdoelstellingen zoals beschreven in het strategisch beleidsplan, werken we actief aan het realiseren van de gewenste richting. Doelstellingen waarmee opmaat in 2018 onder meer volop aan de slag is gegaan zijn: ‘iedere leerling van een Opmaat-school wordt toegerust voor het leven’ ‘Stichting Opmaat werkt, samen met partners in de regio, vanuit een passende organisatiestructuur voor de toekomst’ ‘Iedere locatie van Stichting Opmaat beschikt over een integraal locatieplan en werkt conform dit plan.’ De beleidsdoelstellingen zijn aan het einde van schooljaar 2017-2018 geëvalueerd binnen het team van directeuren en Management Team en waar nodig aangescherpt voor schooljaar 2018-2019. Expeditie HPO In 2018 is ook de start gemaakt voor de nieuwe planperiode, waarin we ons richten op verdere professionalisering van het onderwijs. We gaan voor een onderwijsaanbod wat aantoonbaar en wetenschappelijk onderbouwd tot betere resultaten leidt. De term die we hierbij tegen is HPO/HPS; hoog presenterende organisatie/hoog presterende scholen. Iedereen binnen de hele organisatie zal hiermee bezig zijn. Een grote beweging met een mooi resultaat wat onze kinderen nog beter op weg zal helpen naar de verdere toekomst. En daar doen we het voor! Jaarverslag 2018 Stichting Opmaat pagina 7