23

D. Ontwerpen Individuele ontwerpopdracht 1. Maak nu zelf met de hele-­‐, de halve-­‐, de kwart-­‐ en achtste noot een oefenritme van 4 maten. Gebruik hiervoor een potlood. Let op: iedere maat moet precies 4 tellen bevatten! 2. Laat je buurman of buurvrouw jouw ritme controleren op vergissingen en corrigeer het eventueel. 3. Er worden nu 4 oefenritmes op het bord gezet (geschreven of met MuseScore ingevoerd) en klassikaal gespeeld op de oefenpad. E. Evalueren Aan de hand van de volgende vragen wordt klassikaal de les geëvalueerd. Eén van de leerlingen mag beginnen en de rest mag daarna aanvullen. Wat heb je vandaaggeleerd? Wat vond of vindt je nog lastig? Waar wil je graag nog meer over weten? F. What’s next? Huiswerk opgeven en vooruitkijken naar de volgende les 22 Portfolio Didactiek: Leerlijn

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication