Vanuit de App kan de klant gebeld worden als er bijvoorbeeld een vertraging is. Bij het ophalen of afleveren van goederen of het uitvoeren van diensten kan de ontvanger een handtekening plaatsen. Deze handtekening is niet juridisch geldig voor het beroepsgoederenvervoer volgens de CMR condities. Ook de verzekering van goederen wordt hierbij niet geregeld, er is immers geen CMR opgemaakt. Indien u goederen volgens de CMR condities wilt vervoeren en gebruik wilt maken van een dergelijk soort App, dan is TransFollow de oplossing. Bij het aftekenen kan de klant met een smiley aangeven of hij tevreden is. Deze informatie kunt u dan weer gebruiken voor informatie aan uw opdrachtgever. Als uw opdrachtgever realtime informatie wil hebben, dan kan hij beschikken over een rittenmonitor met daarin informatie over de rit en of de status. Mocht er toch iets fout gaan, dan kan er een foto gemaakt worden. Afhankelijk van het apparaat kunnen er meerdere functies gebruikt worden, zoals barcodescanning. De App verzamelt geen informatie uit de Canbus of de tachograaf en daardoor is deze toepassing niet te vergelijken met een boordcomputer. Het is wel mogelijk om op de App werkuren te registreren en in de rit de opdracht of de Urenmodule van TALIS te importeren. Het gebruik van de TALIS Delivery App is relatief goedkoop. U heeft een Smartphone of Tablet met een Simkaart nodig. Verder betaalt u per aansluiting een eenmalig bedrag en een bedrag voor elke dag dat de App in gebruik is. Afhankelijk van de complexiteit en omvang van het vragenpad, worden er eenmalige inrichtingskosten in rekening gebracht. Indien u geïnteresseerd bent in de TALIS Delivery App toepassing, neem dan contact op met de afdeling Verkoop of uw TANS Accountmanager.
3 Online Touch Home