12

Klantervaring: Volvo Nederland Tjeu Bollen, directeur Volvo Nederland kiest voor ontzorging in de Tectrade (Power)Cloud Het huidige IBM Powersysteem was afgeschreven en de Disaster & Recovery-omgeving van Volvo Nederland voldeed niet meer. De dealerorganisatie kwam hierdoor voor een keuze te staan: het investeren in nieuwe systemen, óf kiezen voor een Managed Cloud-oplossing. Over de dealerorganisatie van Volvo Nederland: Medio 2004 heeft Volvo Nederland ervoor gekozen om de volledige dealerautomatisering te verzelfstandigen, waaruit BeesdA2 ontstond. De Nederlandse Volvo-dealers draaiden indertijd decentraal op AS/400-systemen. Ruim vijf jaar geleden kozen zij voor een centraal systeem. BeesdA2 draagt zorg voor het gehele Dealer Management Systeem (DMS) en alle IT-diensten voor de 25 Volvodealereigenaren, met in totaal zo’n 100 vestigingen in Nederland en nog een vijftal erkende reparateurs. Jaarlijks verwerkt de dealerorganisatie van Volvo Nederland in het systeem zo’n 18.000 nieuwe auto’s en daarnaast ook alle onderhoudsbeurten, occasions, facturen en transacties. De uitvraag en het migratietraject “De keuze voor hosting was vrij snel gemaakt”, aldus Tjeu Bollen, werkzaam als ICT-manager bij Volvo Cars Nederland sinds 1933 en inmiddels directeur van BeesdA2. “ Onze oude machine was afgeschreven waardoor we ook geen support meer hadden en bovendien voldeed de Disaster Recovery-omgeving niet meer aan de vraag van de business.” Tjeu had al eerder kennisgemaakt met de mensen van Tectrade maar kon op dat moment nog met zijn huidige systemen en leverancier(s) vooruit. Wel hebben beide partijen regelmatig contact gehouden. Tectrade is altijd interesse blijven tonen in de ontwikkelingen van Volvo waardoor Tectrade, naast twee andere partijen, gevraagd werd om mee te doen bij de uitvraag naar een hostingoplossing. De uiteindelijke keuze is op de Tectrade (Power)Cloud gevallen vanwege het positieve totaalplaatje, het goede gevoel, het kennisniveau en de oprechtheid van de medewerkers. Bovendien liet het voorstel van Tectrade de beste prijs-kwaliteitverhouding zien. De directeur van de dealer coörporatie, Jos Schier, had net als Tjeu ook een goed gevoel bij Tectrade: “Tectrade is groot genoeg, maar niet te groot om onbereikbaar te zijn.” Daarna is alles snel gegaan. Het projectteam schakelde uitstekend met elkaar en al snel werden op de zaterdagavonden en zondagen nieuwe dealerorganisaties overgezet naar de PowerCloud-omgeving van Tectrade. 12

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication