16

BETAAL IK EXTRA KOSTEN ALS IK THEATERKAARTEN KOOP? Bij alle boekingen gedurende het seizoen 2018-2019 berekent Theater de Schalm € 1,25 servicekosten per kaartje met een maximum van € 5,- per bestelling. Als u na betaling de toegangskaartjes thuisgestuurd wilt krijgen, betaalt u hiervoor € 2,50 verzendkosten. Het verzenden van e-tickets is zonder kosten. De servicekosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, verkoopkosten, administratiekosten, kosten voor de klantenservice, bancaire kosten en transactiekosten. U betaalt deze kosten als tegemoetkoming in de kosten die Theater de Schalm maakt voor het verkopen van tickets. WAT ZIJN E-TICKETS? Als u kaarten via internet koopt, heeft u de mogelijkheid te kiezen voor een elektronisch plaatsbewijs: een e-ticket. U ontvangt dan na betaling een e-mail met PDF-bijlage. Hierin vindt u al uw entreekaarten. U kunt deze printen of op uw mobiel laten zien in het theater. U hoeft dus niets meer in te wisselen bij de theaterkassa. Let op: 1 stoel = 1 pagina! IK HEB 2 KAARTJES GEKOCHT MET STOELNUMMERS 18 EN 20. ZITTEN WE NU WEL NAAST ELKAAR? U zit zeker naast elkaar. De grote theaterzaal van De Schalm is wat stoelnummers betreft (zoals veel theaters) ingedeeld in even en oneven nummers. Elke rij begint met oneven nummers aan de rechterkant (1,3,5, etc) en even nummers aan de linkerkant (2,4,6, etc). WAT HOUDT EEN VOORSTELLING MET STAANPLAATSEN IN? Bij een beperkt aantal voorstellingen wordt de zaaltribune ingeschoven, waarmee staanplaatsen ontstaan. U vindt dit in de brochure terug bij de desbetreffende voorstellingen. Als het balkon in de grote zaal niet open gaat, betekent dit dat u bij deze voorstelling dus alleen kunt staan. Als het balkon wel open gaat, kunt u kiezen voor zitplaatsen op deze plek. Dit wordt dan duidelijk bij die voorstelling aangegeven. Bij het inschuiven van de tribune in de Lindenzaal vervallen altijd alle zitplaatsen. ZIJN ER STOELVERHOGERS? Ja, bij alle jeugdvoorstellingen kunt u gebruik maken van stoelverhogers voor uw kinderen. U vindt deze stoelverhogers bij de zaalingangen. IK BEN SLECHTHOREND. HOE KAN IK TOCH DE VOORSTELLING GOED BELUISTEREN? Theater de Schalm beschikt over geluidsversterkende apparatuur, werkende via FM-apparatuur, van het merk Phonak. Deze apparatuur is in de grote zaal én Lindenzaal te gebruiken en verkrijgbaar in de garderobe. U kunt hier kosteloos gebruik van maken. Na afloop van de voorstelling levert u de apparatuur weer in bij de garderobe. WAAR KAN IK DE EINDTIJDEN VAN THEATERVOORSTELLINGEN VINDEN? De eindtijden van theatervoorstellingen vindt u bij binnenkomst in het theater op de avond zelf. Het staat tevens in de infomail, die De Schalm een paar dagen voorafgaand aan de theatervoorstelling verstuurt (als uw e-mailadres bij ons bekend is). Uiteraard kunt u ook altijd bellen met de theaterkassa hierover. VOORSTELLING UITVERKOCHT EN IK WIL TOCH GAAN. WAT KAN IK DOEN? Op het moment dat u reserveert en de voorstelling is uitverkocht, kunt u zich inschrijven voor de wachtlijst via e-mail reserveringen@deschalm.com (niet online). Mochten er nog plaatsen vrijkomen, dan nemen wij telefonisch contact met u op (we spreken geen voicemail in en sturen geen e-mail). Hierbij houden we geen rekening met antwoordapparaten en voicemail. Geef dus het telefoonnummer aan ons door waarop u het best te bereiken bent. HOE KAN IK MIJN KAARTEN ANNULEREN? Kaarten voor theatervoorstellingen kunnen tot 1 week voor de voorstelling terug gebracht worden. Bij ziekte of andere onvoorziene omstandigheden binnen 1 week kunnen we helaas geen kaarten terugnemen. Voor geretourneerde kaarten ontvangt u een tegoedbon (wij geven geen geld terug). Voor deze service wordt € 2,- administratiekosten per kaart in rekening gebracht. Als u de kaarten ruilt voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen, betaalt u deze kosten niet. Voor tickets gekocht via andere verkoopkanalen gelden hun regels. WAT ALS EEN VOORSTELLING WORDT GEANNULEERD? Het theaterprogramma is onder voorbehoud. Indien een voorstelling wordt geannuleerd brengen we u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Bij annulering worden de kosten van uw theaterkaartje gerestitueerd. WAAROM IS ER GEEN KINDPRIJS BIJ JEUGDVOORSTELLINGEN? De Schalm hanteert bij jeugd/ familievoorstellingen één prijs. De kindprijs is komen te vervallen. De nu gehanteerde prijs voor jeugd/familievoorstellingen betreft een gemiddelde prijs. De prijs voor een volwassenenkaartje is dus relatief iets lager, en de prijs voor een kindkaartje iets hoger. Het betreft dus geen prijsverhoging van dit genre. WAT IS DE PROCEDURE VOOR LOTINGSVOORSTELLINGEN? Er is komend seizoen één voorstelling waarvoor geloot wordt: Youp van ’t Hek op vrijdag 30 november en zaterdag 1 december. Verdeling van de kaarten gebeurt (op uitdrukkelijk verzoek van de artiest) als volgt: 50% voor abonnementhouders en 50% voor de losse verkoop. U ontvangt alleen bericht als u bent ingeloot en dus plaatsen krijgt toegewezen voor deze voorstelling. Als u niets hoort, hebt u helaas geen plaats. Wel plaatsen wij u in dit geval automatisch op de wachtlijst en krijgt u bericht als er plaatsen vrijkomen. De loting vindt plaats op maandag 4 juni.

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication