20

Kill Bill English Kids Drama 25 april 2024 Kumulus Theaterzaal I Maastricht 19.00 uur “Revenge is never a straight line. It’s a forest, and like a forest it’s easy to lose your way, to get lost, to forget where you came in.” De afgelopen weken heeft Amber met de English Drama Kids gewerkt aan een theaterbewerking van het monumentale tweeluik Kill Bill, van Quentin Tarantino. De films zijn geschikt voor kijkers vanaf 16 jaar, maar het vinden van kracht in jezelf, een thema dat Amber uit de films kan destilleren, is een universeel thema waar Amber graag mee aan de slag is gegaan met deze groep jonge meiden. Hoe kun je het heft in eigen handen nemen als een ander jou in je menselijkheid aantast? Hoe kunnen we de vechtersbazen worden die zichzelf redden? De meiden van de English Drama Kids zijn getransformeerd in ware warriors die staan te popelen om het publiek te inspireren met hun visie op dit thema. Docent Amber Rozema I Spelers: Scarlett, Tara, Elsa, J Carrera, Sofia, Mencía, Luba, Giselle, Olivia, Romi, Lia Who’s Afraid of Virginia Woolf? English Drama 25 april 2024 20.30 uur Kumulus Theaterzaal I Maastricht Hoe creëer je een personage? Dat is de vraag waar Amber met de English Drama klas mee aan de slag is gegaan. We hebben op de vloer ontdekt hoe personages kunnen worden gecreëerd aan de hand van elementen (water, aarde, vuur, lucht). We zijn aan de slag gegaan met het bedenken en het repeteren met een backgroundstory van een personage, iets waar je als acteur op terug kan vallen bij het spelen van een personage. Ook hebben we in de praktijk onze personages beter leren kennen, doormiddel van improvisatie-opdrachten. Tijdens de presentatie van deze lessenreeks gaan we onze ervaringen delen in de vorm van een open les. Tijdens deze open les gaan we aan de slag met scènes uit het stuk ‘Who’s Afraid of Virginia Woolf?’ en we onderzoeken hoe we de personages uit dit stuk kunnen vormgeven. Docent Amber Rozema I Spelers: Marina, Luka, Weronika, Sebastian, Victoria, Ibrahim, Eleni, Johanna

21 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication