afhankelijk van de rijomstandigheden en de rechtervoet van de berijder. En je hebt toch die flexibiliteit om tijdens de vakantie naar Zuid-Frankrijk gewoon door te rijden, eventueel zonder al die laadstops onderweg.” Ook bij fleetowners die willen vergroenen merkt Kraaijmes de toegenomen belangstelling voor de plug-in hybrid. PHEV’s kunnen wel degelijk helpen om CO2 te besparen. Vanaf dit jaar moeten grotere organisaties alle zakelijke mobiliteit registreren, uitgesplitst naar kilometers op “Al die laadpalen onderweg en bij bedrijven gaan zeker helpen om zoveel mogelijk elektrisch te rijden met een plug-in hybrid.” benzine, diesel, 100% elektrisch of dus plug-in hybrid. “Al die laadpalen onderweg en bij bedrijven gaan zeker helpen om zoveel mogelijk elektrisch te rijden met een plug-in hybrid. Ook al omdat ik een toegenomen intrinsieke motivatie zie bij bedrijven en hun werknemers om echt te vergroenen.” Groen laden onderweg met de PHEV Mercedes-Benz biedt een uitgebreid ecosysteem voor elektrische mobiliteit dat uit producten, services, technologieën en innovaties bestaat. Het spectrum behelst dus niet alleen elektrische modellen, maar bijvoorbeeld ook oplaadservices met zeer aantrekkelijke vaste tarieven per kWh. Ook de plug-in hybrids kan men groen laden onderweg. Mercedes me Charge stelt sinds 2021 klanten in staat om groen te laden bij openbare laadstations in 30 landen, vooral in Europa, de VS, Canada en China. Mercedes me Charge is geïntegreerd in een van ‘s werelds grootste en voortdurend groeiende laadnetwerken met momenteel meer dan 1,5 miljoen laadpunten, waarvan meer dan 600.000 in Europa. En het netwerk blijft groeien. Green Charging maakt gebruik van stroomcertificaten om ervoor te zorgen dat een gelijkwaardige hoeveelheid elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen aan het elektriciteitsnet wordt geleverd, als er geen elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen beschikbaar is voor een laadsessie via Mercedes me Charge. Kraaijmes: “De route naar EV is duidelijk, maar uiteindelijk gaat het om auto’s geschikt voor dit moment. Waarbij werkgevers en werknemers naar de kosten kijken. Dan blijkt de plug-in hybrid gewoon een goede oplossing.” Mercedes EQE wint EV van het Jaar in topsegment Mercedes-Benz is met de vol-elektrische EQE winnaar geworden in het topsegment van de EV van het Jaar 2024 verkiezing. De zesde editie van de verkiezing werd georganiseerd door VZR in samenwerking LeasePlan Nederland, Autoweek, Eneco eMobility, het AD en EVDatabase. Een deskundige jury, bestaande uit Martin Huisman (VZR), Roel Keunen (Eneco eMobility), Damiaan Hage (AutoWeek), Maartje van Tongeren (LeasePlan Nederland) en Niek Schenk (AD), heeft de deelnemende voertuigen beoordeeld op objectieve criteria. Denk aan trekgewicht, registraties, laadsnelheid en leaseprijs. Dit zorgt voor een meetbaar en transparant resultaat. De EQE eindigde voor de BMW i5 en Xpeng G9. De Mercedes-Benz EQE wint net als vorig jaar in dit segment door zijn goede rijeigenschappen, range (WLTP) en gunstige leaseprijs. Op de foto neemt Marnix Kraaijmes de prijs in ontvangst tijdens de VZR-bijeenkomst bij Verkeersveiligheid Groep Nederland in Lelystad. | 29 Mercedes
30 Online Touch Home