33

opvolger, die in alle opzichten is gegroeid en aanzienlijk meer leefruimte heeft, hoopt Hyundai die successen te kunnen evenaren. Daarbij speelt natuurlijk ook de toegenomen actieradius, maar liefst 514 km (volgens WLTPnormen). Ook zet Hyundai in op slim laden. De Hyundai Smart Charging app helpt daarbij om zo duurzaam en slim mogelijk te laden. Het faciliteert ook laden op bepaalde tijden om het elektriciteitsnet te ontlasten. “Een waardevolle aanvulling op de elektrische modellen die we aanbieden.” Tot slot is de pré van het Koreaanse merk het aanbieden van alle aandrijflijnen; een van de voordelen is dat de meeste modellen van Hyundai beschikbaar zijn in een (plug-in) hybride variant, zoals ook voor de facelift van de Tucson geldt. “Of bedrijven nu op zoek zijn naar voor-geconfigureerde modellen of dat er een vrije keuze is in leaseauto’s, of dat er sprake is van strenge visie op bijvoorbeeld CO2-doelstellingen of gewoon op de kosten moet worden gelet, al die ‘mandjes’ kunnen we vullen met ons modellenaanbod” Kortom, Van Dalfsen heeft een sterk verhaal richting de zakelijke markt. Ook in deze ‘onzekere EV-tijden’ met onzekerheid over de kosten, lees: fiscale behandeling van de EV. “Voor de corporates die al een EV-only autoregeling hebben, staan we met onze EV-modellen er goed op. Maar waar een EV niet uitkomt, zoals bij veel MKB-bedrijven, is de KONA er bijvoorbeeld ook in diverse hybride-benzine aangedreven varianten. Of bedrijven nu op zoek zijn naar voor-geconfigureerde modellen of dat er een vrije keuze is in leaseauto’s, of dat er sprake is van strenge visie op bijvoorbeeld CO2-doelstellingen of gewoon op de kosten moet worden gelet, al die ‘mandjes’ kunnen we vullen met ons modellenaanbod. Dat zijn altijd leuke gesprekken die je voert.” Gerecyclede visnetten Waar fleetowners en leasemaatschappijen ook niet voor hoeven te vrezen, is een gebrek aan voorraad. Hyundai heeft de hele keten grotendeels in eigen beheer. Tijdens Corona hadden ze daarom ook minder problemen dan de rest van de markt. Het geeft de klant in ieder geval zekerheid. En de focus op duurzaamheid in het hele concern, is wat betreft Van Dalfsen ook zo’n groot goed. Dat vertaalt zich in concrete producten in de auto. Zo zijn De nieuwe Hyundai Kona de vloermatten in de IONIQ 5 en 6 gemaakt van oude gerecyclede visnetten. Overigens met een Nederlands tintje: er wordt samengewerkt met een van origine Katwijkse duikclub. Die IONIQ-modellen hebben sowieso indruk gemaakt op Van Dalfsen die net een maand in dienst is bij Hyundai Nederland. Vooral de enorme ruimte – hij komt zelf uit een Tesla model 3 – was een eyeopener. Zo zit het batterijpakket van de IONIQ 5 laag in de bodem, waardoor er meer vloeroppervlak vrijkomt. Maar ook het snelle laden en de V2L-techniek waarbij je beschikt over een volwaardig stopcontact. “Babyflesjes opwarmen, de laptop opladen. Het blijkt echt praktisch nut te hebben.” Van Dalfsen vertelt zijn klanten graag het verhaal achter Hyundai; hun visie op duurzame mobiliteit, het ontstaan – ze hebben Korea helpen opbouwen - en de filosofie achter de modellen. Dat slaat aan; vooral bij jongere werknemers die bewust in het leven staan. Van Dalfsen: “Als je in een restaurant een fles wijn bestelt, smaakt die vaak lekkerder als je het verhaal erachter kent. Dat geldt ook voor auto’s. Wat dat betreft mogen we ons in het openbaar best vaker op de borst kloppen.” Mitch van Dalfsen | 33 Hyundai

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication