3

Contents Inleiding Onderdeel I. Verbeteren bekeken vanuit verschillende invalshoeken 1. Wat levert continu verbeteren op? 2. De 7 stappen van Continu Verbeteren 3. 15 succesfactoren voor continu verbeteren 4. Ideeensex helpt bij het oplossen van problemen 5. Waarom is het programma Undercover Boss nog steeds op TV ? 6. Gedrag en houding passend bij continu verbeteren 7. Helft van de bedrijven past Lean toe 8. Leiderschap voor continu verbeteren 9. Het probleem bij het oplossen van problemen 10. Continu Verbeteren? Hoe Coimbee u helpt wél succesvol te zijn én te blijven. 11. PDCA checklist voor succesvol continu verbeteren 12. De kracht van een digitaal verbeterbord voor continu verbeteren 13. ISO9001 audit: hoe maak je de directie, kwaliteitsmanager en auditor blij ? 14. De weg naar tevreden klanten en betrokken medewerkers 15. De manager als verbetercoach 16. Werkinstructies zijn saai 17. Wat is het verandervermogen van jouw organisatie of team ? 18. Inspirerende uitspraken Onderdeel II. Interviews 19. Interview Cees Pronk Directeur Operations / COO bij CB 20. Interview Rik Verhoog, business unit manager Robidus 21. Interview Jack van der Veen, hoogleraar Supply Chain Management 22. Interview Floris Wiskie, WCM facilitator bij Daelmans groep Onderdeel III. Praktijkcases 23. De motor voor teamontwikkeling 80 66 70 74 77 2 9 15 18 23 25 27 29 30 36 40 43 47 50 53 56 59 64 v

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication