6

« medewerker » “We verbeteren onze communicatie niet door een training. We leren direct in de praktijk.” In het vorige artikel is de directeur Wim Opmeer aan het woord geweest. Maar hoe ervaren de medewerkers de veranderingen. Na het overlijden van de oprichter / eigenaar is het bedrijf doorgegaan en heeft de verhuizing plaatsgevonden. Dit trok een zware wissel op de organisatie en de resultaten kwamen onder druk. De gedwongen ontslagen hebben voor een grote onzekerheid bij alle medewerkers gezorgd. “Gaan we het redden?” en “wie zijn de volgenden?”. In de gesprekken over Passie en Plezier op het werk waren deze geluiden duidelijk hoorbaar. Maar er was ook strijdlust en behoefte aan heldere communicatie. De ingeslagen weg werd door iedereen als begrijpelijk ervaren. “Gelukkig hoefden we geen training Communicatie te volgen”. In de dagelijkse werkzaamheden werd het onderwerp Betere Communicatie toegepast. Zo werd het Retouren-proces met alle direct betrokken afdelingen in 2 bijeenkomsten verbeterd terwijl men daar al geruime tijd zonder echte vooruitgang mee bezig was. “Dit Retourenproces is nu van ons allen en we weten beter hoe belangrijk dit proces voor ons is” Op www.vandaag-is-anders.nl/ content/hartsant kunt u het actuele nieuws over de ontwikkelingen blijven volgen.

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication