Geschiedenis schrijven De vraag die naast de bovenstaande ambitie voorgelegd werd was als volgt: Help ons de afstand tussen directie en medewerkers te verkleinen zodat: ✓ Medewerkers trots en tevreden zijn; ✓ Klanten tevreden zijn; ✓ De terminal veilig is; ✓ Ons bedrijf een sterk en winstgevend bedrijf wordt. Interviews Om een goed gevoel over de bovenstaande vraag en de benodigde aanpak te krijgen zijn een groot aantal medewerkers geïnterviewd en is hun gevraagd naar hun visie op de huidige situatie. Dit om een zo rijk mogelijk beeld te krijgen en om de eerste stap richting medewerkers te zetten en ze vanaf het begin te betrekken bij de verandering. Het beeld dat uit de verschillende interviews ontstond was dat er door menig medewerkers een hoop zaken als negatief werden ervaren en dat de genoemde afstand tussen directie en medewerkers inderdaad groot was. Zaken als wantrouwen, zelden tot nooit eens een compliment krijgen en wij/zij
16 Online Touch Home