EXCURSIEREIS Wildschönau - Tirol in het hart van de Kitzbüheler Alpen Tirol is één van de grotere provincies van Oostenrijk en heeft ruim 700.000 inwoners. In het hart van de Kitzbüheler Alpen, tussen de Schatzberg (1.903m) en de Markbachjoch (1.500m), ligt het vriendelijke en zonnige Wildschönaudal. We vinden er gastvrije dorpjes zoals Oberau, Niederau, Auffach, Thierbach en Mühltal. Het dal is bijzonder geschikt voor ontspanning te midden van een prachtige bergwereld. De omgeving van deze vakantiebestemming biedt mogelijkheden voor vele activiteiten. Één van de toppers is de bekende Achensee, waar we een mooie boottocht maken. Deze reis is puur genieten! VOLPENSION - boerenbuffet - muziekavond - filmavond - tiroleravond inbegrepen! Dag 1: Via de door u gekozen opstapplaats naar de centrale vertrekplaats Zoersel. (Mogelijkheid tot rechtstreeks opstappen in Rijkevorsel - Zoersel). Vertrek ’s morgens via Keulen en Frankfurt richting Nürnberg. Gelegenheid tot vrij middagmaal. Via München en Rosenheim bereiken we Oostenrijk. Onderweg houden we de gebruikelijke stops. Verder naar onze verblijfplaats in het Wildschönaudal, in de Kitzbüheler Alpen. Aankomst in het hotel. Kamerverdeling en avondmaal. Dag 2: Vandaag maken we kennis met Wildschönau. Het is niet de naam van een dorp maar van het hoogdal waarin vier dorpen liggen: Niederau, Oberau, Mühltal-Thierbach en Auffach. Het dal ligt in het hart van de Zillertaler en Kitzbüheler Alpen. Met de Bummelzug rijden we naar één van de mooiste kloven van Oostenrijk, de Kundler Klamm. We maken er een vlakke wandeling – geschikt voor alle leeftijden - langs de rivier en watervallen. Na het middagmaal maken we nog verder kennis met dit adembenemend Wildschönauerdal, dat heel wat toeristische mogelijkheden biedt, zoals een tocht met de Markbachjochbahn tot op een hoogte van 1.500m, waar we kunnen wandelen tussen de koeien op de Alm of de paragliders zien vertrekken voor hun “zweefvlucht” door het dal. Toeristische route met de Bummelzug terug naar het hotel. Avondmaal in het hotel. Filmvoorstelling over Wildschönau. Overnachting. Dag 3: Na het ontbijt bezoek aan het “Museumsfriedhof” in Kramsach, waar de plaatselijk smid op metalen kruisbeelden allerlei originele spreuken met leuke inhoud verzameld heeft. Via Maurach verder naar het pittoreske Pertisau. Hier maken we een boottocht op de Achensee. Het meer is met een lengte van ongeveer 9 km het grootste van Tirol. Aan de noordoever strekt de Karwendelbergketen zich uit tot 166 | OOSTENRIJK Innsbruck. Aan de oostoever ligt het Rofangebergte met toppen tot 2.259m. Na het middagmaal bezoeken we het Heimatmuseum, een typische Tiroolse boerderij bestaande uit 21 kamers, waar het vroegere leven van de bewoners aan de Achensee wordt uitgebeeld. Op de terugweg houden we een stop in het kleinste stadje van Oostenrijk, Rattenberg. Avondmaal en overnachting in ons hotel. Dag 4: Ontbijt. Via Wörgl rijden we langs Kitzbühel, ooit de onbetwiste wintersporthoofdplaats van Oostenrijk. De stad wordt omgeven door verschillende bergmassieven waarvan de Hahnenkamm en de Kitzbüheler Horn de bekendste zijn. Via St. Johann in Tirol, met diverse barokgebouwen en mooie muurschilderingen op de gevels, langs het Kaisersgebergte naar de “Schaukäserei” met degustatiemaaltijd. Na de middag voert de weg ons langs de Zahmer Kaiser en de Walchsee naar Kufstein, een toeristisch centrum met een machtige vesting. We maken een wandeling in de Altstadt en na wat vrije tijd keren we terug naar het hotel. Dag 5: Na het ontbijt rijden we via het Achental en de Sylvensteinstausee naar Vorderriss. Via het Risstal rijden we door het beschermde natuurgebied met bomen tot 600 jaar oud, naar het wandelparadijs Alpenpark Karwendel. Middagmaal. In het dorpje Eng, gelegen aan de voet van het Karwendelgebergte, maken we een mooie vlakke wandeling over verharde wegen langsheen typische Tiroolse boerderijen. Verder naar het hotel voor avondmaal en overnachting. Dag 6: Ontbijt. Daguitstap naar het Zillertal. Het ongeveer dertig kilometer lange dal wordt doorstroomd door de rivier de Ziller. We rijden door het schilderachtige Tuxertal, een zijdal van het Zillertal, dat bij Mayrhofen naar het westen afbuigt. Aan het einde van het Tuxertal ligt de Hintertuxer Gletscher met de “Gefrorene Wand”. Gelegenheid om met de Gletscherbahn naar één van de bergstations te stijgen of vrije tijd. Na het middagmaal bezoeken we het bekende Mayrhofen. Dit fraaie vakantieoord in landelijke Alpenstijl is de populairste toeristische bestemming van het Zillertal. Het brede dal versmalt hier en verdeelt zich in vier kleinere valleien. Van hieruit keren we terug naar het hotel. Dag 7: Na het ontbijt keren we via de Oostenrijkse en Duitse autowegen terug richting België. Onderweg houden we de gebruikelijke stops. Gelegenheid tot vrij middagmaal onderweg. Aankomst ca. 20.00u. in Zoersel. Verder naar de door u gekozen afstapplaats.