Projecten Over de grens Nederland beschikt over maar liefst 2.000 km Europese wandelroutes. Op de conferentie van de Europese Wandelorganisatie ERA in Brasov (Roemenië) werd directeur Joep Naber van Wandelnet gekozen tot nieuwe penningmeester. De ERA is gesprekspartner in Europa op gebied van wandelen; met 61 wandelorganisaties in 34 Europese landen vertegenwoordigt ERA meer dan 3 miljoen individuele leden. Verder werkt Wandelnet samen met Grote Routepaden, de belangenbehartiger voor wandelen en fietsen in Vlaanderen, door het uitwisselen van routes, kennis en promotie. Easywalk-arrangementen Wandelnet heeft vorig jaar de organisatie van de Easywalk-arrangementen overgenomen van oprichter Ton Pieterse. Met de arrangementen kunnen wandelaars zorgeloos genieten van LAW’s en Streekpaden; de accommodaties en het bagagevervoer zijn geregeld. Wandelnet wil hiermee een bijdrage leveren aan de gastvrijheidseconomie en de samenwerking met de Wandelaars Welkom-adressen versterken. Ook voor provincies zijn de arrangementen interessant. Zo bekijken we de mogelijkheden voor het aanbieden van een arrangement voor het nieuwe Hollandse Waterliniepad, een samenvoeging van het Waterliniepad (Utrecht) en de Stelling van Amsterdam (Noord-Holland). Bezoek Interreg Estonia-Latvia Op 31 mei kwamen 45 mensen uit Estland en Letland onze Nederlandse wandelroutes bewonderen. Directeur Joep Naber ontving de groep van Interreg Estonia-Latvia bij het bureau van Wandelnet in Amersfoort. Na een inspirerende toespraak over wandelen in de lage landen ging de groep door naar de opening van het 100e Jufferpad in Renswoude. Klompenpad: het 14