Zaakwaarnemer Serkan Kulup: “Spelersbelang altijd op eerste plaats” Oud Excelsior’20 en SVV spelerSerkan Kulup (rechts) reist heel de wereld over als zaakwaarnemer Foto’s: SK Even rook Serkan Kulup zelf aan het betaalde voetbal maar door gezondheidsklachten kwam het jammerlijk net niet tot een doorbraak. Nadat de inmiddels 42-jarige Schiedammer en voormalig speler van onder andere Excelsior’20 en SVV met in zijn achterzak zijn studie economie een succesvol assurantiekantoor runde, kroop het bloed toch waar het niet gaan kon. De sierlijke aanvaller van weleer liet de zekerheid van een goede zaak achter zich om zich vol overgave te storten in een nieuw voetbalavontuur. Dit keer als zaakwaarnemer. “De voetbalwereld heeft mij altijd getrokken. Ik kom uit een echt voetbalgezin en toen ik zelf niet meer kon spelen ben ik altijd alles blijven volgen. Ik keek alle wedstrijden, verdiepte me in spelers en bouwde heel veel contacten op. Uiteindelijk begon ik in 2013 onder de naam SK Sportmanagement met het begeleiden van spelers”, kijkt hij terug. Na een periode van hard werken, veel vliegen, investeren in contacten en vooral veel spelers bekijken, maakte de voetbalwereld krap een jaar later, nadat Kulup gestart was met zijn missie, kennis met de diensten van Kulup. “Ik was al een tijdje bezig maar door mijn aandeel in de overgang van Ismail Aissati van Vitesse naar Antalyaspor kreeg ik grotere bekendheid. Je naam wordt meer genoemd en spelers krijgen steeds meer vertrouwen en willen zich bij je aansluiten. Het balletje gaat dan harder rollen”, kijkt hij terug Vertrouwen Met het woord vertrouwen is gelijk een zeer belangrijke pijler van Kulup genoemd. Waar de wereld van de zaakwaarnemers voor buitenstaanders vaak overkomt als ondoorzichtig en schimmig zijn vertrouwen, betrokkenheid en transparantie de sleutelwoorden die Kulup in zijn handelswijze hanteert. “Daar wil ik om bekend staan. Er zijn voor buitenstaanders veel verhalen die de ronde doen over zaakwaarnemers. Het is in deze wereld van groot belang dat je transparant en eerlijk bent want als je eenmaal een slechte naam opbouwt kom je er moeilijk vanaf. Dat geldt voor iedere branche trouwens.”
21 Online Touch Home