werkt of gelakt. Stofdeeltjes of onregelmatigheden in het oppervlak van de deur of deurpaneel moeten beoordeeld worden van op een afstand van 5 meter voor buitenschrijnwerk en 3 meter voor binnenschrijnwerk (beoordeling van de totaliteit van schrijnwerk is enkel mogelijk van op afstand). Indien lakfouten van op deze afstand en in normaal daglicht niet zichtbaar zijn, kunnen deze niet in aanmerking komen als klacht en kunnen wij hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Om in aanmerking te komen als klacht moeten zichtbare gebreken ons schriftelijk medegedeeld worden binnen de 5 werkdagen na levering. Ieder recht op garantie vervalt van rechtswege indien een paneel met zichtbare beschadigingen verzaagd, geplaatst, of anderszins gemanipuleerd werd door de klant. Eventuele klachten in verband met verborgen gebreken moeten binnen een termijn van 14 dagen na de eerste vaststelling daarvan schriftelijk meegedeeld worden met vermelding van de klacht, het model, datum van plaatsing, kopie factuur, orderbevestiging of leveringsbon, evenals het adres van plaatsing en foto’s van het probleem. Controle van klachten met betrekking tot panelen die geplaatst werden, wordt uitgevoerd door de technische dienst van Anaf voor zover het plaatsingsadres zich in België bevindt of in de aangrenzende landen binnen een straal van 300 km van de hoofdzetel van Anaf Products nv in Oeselgem. Voor panelen die buiten dit gebied geplaatst zijn, dient de klant in te staan voor het aantonen van het probleem door middel van duidelijke foto’s. Het inplannen van een technische controle impliceert geenszins enige erkenning van aansprakelijkheid in hoofde van Anaf Products nv. Indien nodig zal de klant in dit geval ook instaan voor de afhaling van het paneel zodat dit kan afgehaald worden door onze chauffeur ter herstelling in het atelier van Anaf Products nv. Na herstelling wordt het paneel door onze chauffeur terug afgeleverd bij de klant van Anaf Products nv. Indien deze klacht, na controle, aanvaard wordt door onze technische dienst, beperken onze verplichtingen zich steeds tot het kosteloos herstellen of vervangen van de geleverde goederen, zonder dat enige bijkomende schadevergoeding verschuldigd kan zijn. Vervangingen of herstellingen worden steeds geleverd op de oorspronkelijke plaats van levering. Opmerking Ingeval bij controle van een klachten blijkt dat de klacht volledig onterecht en niet ontvankelijk is, zien wij ons verplicht een forfaitaire tussenkomst aan te rekenen voor de interventie van onze technische dienst. De actuele tarieven kan u verkrijgen bij onze binnendienst. 2. AFMETINGEN PANELEN Hou er bij het beoordelen van de afmetingen van de gelakte panelen rekening mee dat zich minstens aan één zijde van het paneel ophanggaatjes bevinden met een diameter van ca. 8 mm. Hierdoor wordt de totale zichtbaar te laten oppervlakte aan één rand van het paneel met ca. 20 mm verkleind. De ophanggaatjes zijn noodzakelijk voor het ophangen in de lakkerij. 3. KLEUR 3.1. EXTERN LAKWERK - ONOORDEELKUNDIG GEBRUIK Lakwerk dat buiten ons bedrijf wordt uitgevoerd en onoordeelkundig gebruik van onze producten, vallen niet onder de garantievoorwaarden. 3.2 VOORWAARDEN STRUCTUURFOLIE GARANTIE Uw Anaf Products deurpaneel wordt door ons gedurende 10 JAAR gegarandeerd op DE HECHTING EN DE KLEURVASTHEID VAN DE FOLIE, evenwel met uitsluiting van : · normale slijtage ; · mechanische beschadigingen ; · beschadigingen die het gevolg zijn van abnormale klimatologische omstandigheden · beschadigingen door producten die niet samengaan met de aard van de goederen · toevallige of moedwillige beschadigingen, onoordeelkundig gebruik of kwaadwillige handelingen door derden. Let op ! Structuurfolie is niet bestand tegen organische oplosmiddelen, lakverdunners enz … Bijgevolg kan deze folie enkel gereinigd worden met een licht zeepsopje zonder schuurmiddelen. Klachten die veroorzaakt of verergerd worden door een verkeerd onderhoud van het oppervlak, kunnen niet aanvaard worden. Gebruik ANAF Structoclean 490 voor een optimaal resultaat. Voor bepaalde structuurfolies zullen de moulures van het paneel gelakt worden in een aangepaste kleur korrelstructuur, daar het esthetisch beter past bij de structuurfolies. Wij verwijzen hiervoor naar onze catalogus. 3.3 VOORWAARDEN POEDERLAK ALGEMEEN De poeders die gebruikt worden bij het lakken kunnen, ondanks gebruik van identieke RAL-referenties, toch tot lichte kleurverschillen leiden. Daarom wordt aanbevolen het merk en de poedercode van het poeder te specificeren voor elementen die afzonderlijk gelakt worden of die nabesteld worden. In het algemeen kan bij poederlakken geen garantie gegeven worden op kleurverschillen indien de te lakken voorwerpen niet met dezelfde batch poeder gelakt werden. Wij wijzen dan ook iedere verantwoordelijkheid af voor kleurverschillen indien wij kunnen aantonen dat wij de gevraagde poedercode hebben gebruikt voor het lakken van uw bestelling. METALLIC - STRUCTUURLAK Voor structuur - en metallic- kleuren kan er gezien de specifieke eigenschappen van deze poeders geen garantie worden gegeven op wolkvorming en kleurverschillen. GARANTIE Uw Anaf Products deurpaneel wordt door ons gedurende 10 JAAR gegarandeerd op DE COATING VAN DE MATERIALEN, evenwel met uitsluiting van : · normale slijtage ; · mechanische beschadigingen ; · beschadigingen die het gevolg zijn van abnormale klimatologische omstandigheden (wat betreft maritiem lakwerk : info bij interne commerciële dienst) ; · beschadigingen door producten die niet samengaan met de aard van de goederen ; · toevallige of moedwillige beschadigingen, onoordeelkundig gebruik of kwaadwillige handelingen door derden. Voorwaarde is wel dat uw deurpaneel geplaatst is volgens onze technische voorschriften en dat het wordt onderhouden conform aan de Anaf voorschriften. Dit houdt ook in dat de beschermfolie die wordt aangebracht op sierpanelen in natlakof poederlak er niet langer dan 1 maand mag op blijven. 3.4 VOORWAARDEN NATLAK - POEDERLAK KLEURSTALEN OPSTUREN Bij de orderbevestiging wordt een sticker met ons serienummer meegestuurd. Gelieve deze sticker samen met uw staal per kerende aan ons terug te sturen, waarna u een definitieve orderbevestiging ontvangt waarbij de leveringsweek vermeld wordt. We moeten hierbij duidelijk stellen dat de deur slechts na ontvangst van uw kleurstaal en de schriftelijke goedkeuring in het productieproces kan worden opgenomen. Indien u verkiest om in dit geval geen staal op te sturen, dan kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden als er toch een kleurverschil is t.o.v. de raamprofielen. Dit is eveneens het geval indien verwezen wordt naar kleurafstellingen uit het verleden of vaste kleurformules. Gelieve ook altijd het profielmerk en eventuele codes te vermelden op de bestelbon. Indien er geen merk & code van het poeder vermeld wordt, zal de standaard RAL-kleur gebruikt worden; eventuele klachten naar aanleiding van bovenstaande aangaande kleur-verschillen kunnen we in dit geval niet aanvaarden. GARANTIE Uw Anaf Products deurpaneel wordt door ons gedurende 10 JAAR gegarandeerd OP DE COATING VAN DE MATERIALEN, evenwel met uitsluiting van : · normale slijtage ; · mechanische beschadigingen ; · beschadigingen die het gevolg zijn van abnormale klimatologische omstandigheden ; · beschadigingen door producten die niet samengaan met de natuur van de goederen ; · toevallige of moedwillige beschadigingen, onoordeelkundig gebruik of kwaadwillige handelingen door derden. · Voorwaarde is wel dat uw deurpaneel geplaatst is volgens onze technische voorschriften en dat het wordt onderhouden conform aan de Anaf voorschriften. Dit houdt ook in dat de beschermfolie die wordt aangebracht op sierpanelen in natlak of poederlak er niet langer dan 1 maand mag op blijven. 201 voorwaarden en algemene voorwaarden
232 Online Touch Home