Dit boek is van: Ingevuld door:

De eerste keer DAT JE MIJ ZAG Datum: Wat ging er door je heen: Eerste foto’s Tijdstip:

De eerste VOEDING Borst- of flesvoeding: Waarom deze keuze: Hoeveel dronk ik de eerste keer:

Mijn eerste OUTFIT Had je deze kleren zelf gekocht of gekregen: Wie trok mij de kleertjes aan: Welke maat was dat: Mijn eerste setje Mijn tweede setje Mijn derde setje

Eerste keer LUIER VERSCHONEN Wie deed dit: Hoe ging dat: Welke maat luiers kreeg ik aan:

Eerste keer IN BAD Datum: Plakken maar!

Eerste keer met FAMILIE / VRIENDEN Wie kwamen er als allereerste op visite: Wanneer en waar was dit: Is er veel kraamvisite geweest: Welk cadeautje vond je het leukst: Had je specifiek om iets gevraagd:

Mijn eerste MEDISCHE CONTROLE Wanneer werd de APGAR-test en hielprik afgenomen: Hoe reageerde ik hierop: Was mijn score goed:

Eerste dag ZONDER KRAAMHULP Wie was mijn kraamhulp: Welke dag was ze voor het laatst: Wat is je het meeste bij gebleven:

Hier ben ik oud Eerste keer in de draagzak/draagdoek Heb ik in een draagzak of draagdoek gezeten: Wie droeg mij voor het eerst:

Eerste keer Consultatiebureau Wat vond ik er van: Wanneer was dit: Ging alles goed: Wat is je het meeste bij gebleven:

Eerste LACHJE Hier ben ik oud

Eerste keer in de wandelwagen Datum: Wie waren er mee: Wie duwde de wagen: Van welk merk was de wagen: Wie heeft hem uitgezocht en waarom:

Eerste INENTING Wanneer kreeg ik mijn eerste inenting: Wie gaf mij deze inenting: Wat was mijn reactie: Wat vond jij er van:

Eerste LANGE REIS Datum: Waarheen: Met wie: We zijn daar gekomen met: de auto de fiets de bus de trein het vliegtuig de camper de boot anders, namelijk

Eerste Nacht doorgeslapen Hoe oud was ik: Waardoor sliep ik door: Wat beschouw jij als hele nacht doorslapen:

Ik ben hier oud

Eerste Schaterlach Hier ben ik oud Waarom moest ik zo lachen: Wie heeft mij zien lachen:

Zie mij lachen SMILE

Eerste keer wat vast pakken Hoe oud was ik: Wat pakte ik vast: Plakken maar! Had ik dit cadeau gekregen:

Eerste keer uit logeren Wanneer was dit: Hoe vond ik dat: Bij wie heb ik geslapen: Waarom ging ik uit logeren:

Eerste keer OMROLLEN Hoe oud was ik toen ik van buik naar rug draaide: Waar gebeurde dit: Hoe oud was ik toen ik van rug naar buik draaide:

Eerste Legitimatiebewijs Wat voor een soort legitimatie was het: Waarvoor was het nodig: Foto van het legitimatiebewijs: Hier ben ik oud

Eerste keer naar het zwembad Datum: Waar gingen we zwemmen: Wat vond ik er van: Hier ben ik oud

Eerste keer in de kinderstoel Hoe oud was ik: Wat voor kinderstoel was dit: Hoe vond ik dit:

Eerste keer blijven zitten Hoe oud was ik: Viel ik nog vaak om:

Eerste keer mee op de fiets Hier ben ik oud Waar zijn we heen gefietst: Hoe vond ik dit:

Eerste Tandje Hoe oud was ik: Had ik ook last van kwaaltjes: Welke tand verscheen er: Plakken maar!

Eerste keer Kruipen Hoe oud was ik: Waar kroop ik heen: Wat deed ik voordat ik kroop om vooruit te komen:

Eerste keer zelf staan Hier ben ik oud Wanneer kon ik los staan: Wat hield ik graag vast:

Eerste GEZINSFOTO Hier ben ik Ik sta op de foto met: oud Foto is gemaakt door:

Eerste Woordjes Datum: Woord: Betekenis:

Eerste keer Sinterklaas Hier ben ik Wat heb ik gekregen: oud Eerste Kerst Hoe hebben we dit gevierd: Jaartal:

Ik ben hier oud

Eerste SCHOENEN Welke schoenmaat had ik: Hoe oud was ik: Plaats foto van mijn eerste schoenen of andere leuke foto

Eerste keer VAKANTIE Van: Bestemming: Met: We zijn daar gekomen met: de auto de fiets de bus de trein het vliegtuig de camper de boot anders, namelijk t/m Soort vakantie:

Hoogtepunten

ANEKDOTES

Ik ben hier oud

Eerste KINDERZIEKTE Hoe oud was ik: Wat waren de symptomen: Moest ik naar de dokter: Hoe lang was ik ziek:

Eerste keer op de KINDEROPVANG Hoe oud was ik: Wie paste er op: Hoe vond ik dit: Wat vond jij hier van:

Eerste stukje chocolade Waarom kreeg ik chocola: Wat vond ik er van: Wat voor chocola was het:

Eerste CAKE SMASH Datum:

Ik ben hier oud

Eerste VERJAARDAG Waar is mijn verjaardag gevierd: Wie waren er : Hoe was het weer: zonnig bewolkt koud warm Wat heb ik allemaal gekregen: aangenaam regenachtig mistig anders, namelijk

Eerste echte warme maaltijd Hoe oud was ik: Wat heb ik gegeten: Wat vond ik ervan:

Lekker smeren!

Eerste keer LOPEN Hoe oud was ik: Waar liep ik achteraan: Hoe oud was ik toen ik mijn eerste losse stapjes zette: Waar zette ik mijn eerste losse stapjes: Wat vond ik er van:

Eerste keer op de loopfiets Ik ben hier oud Plakken maar!

Eerste keer naar de dierentuin Datum: Waar zijn we geweest: Wie gingen er mee: Ik ben hier oud

Ik ben hier oud

Eerste keer op het strand Hoe oud was ik: Waar was dit: Hoeveel graden was het:

Eerste keer in de speeltuin Hoe oud was ik: Wie waren er mee: Wat vond ik het leukste:

Eerste vriendje/vriendinnetje Wat is de naam: Hoe kenden wij elkaar: Waar woont hij/zij:

Eerste keer zindelijkheidstraining Hoe oud was ik: Hoe ging dat: Hoe werd ik beloond:

Eerste keer in de draaimolen Waar was dit: Wie waren er bij: Wilde ik wel blijven zitten: Ik ben hier oud

Mijn eerste KUNSTWERK Datum:

Eerste op mijn fiets Ik ben hier oud Foto van mijn fiets of andere leuke foto

Eerste keer naar de tandarts Hoe oud was ik: Was ik ook zenuwachtig: Wie was er mee: Hoe heette de tandarts:

Eerste tand wisselen Hoe oud was ik: Hoe ging mijn tandje eruit: Welk tandje was het: Kreeg ik ook iets van de tandenfee:

Eerste nacht in het grote bed Hoe oud was ik: Wat voor een bed was het: Hoe verliep de eerste nacht in mijn grote bed: Wat voor een dekbedovertrek had ik:

Eerste basisschooldag Wanneer was dit: Hoe heette de juf/meester: Hoe vond ik deze dag:

Ik ben hier oud

Eerste keer op de schoolfoto Ik ben hier oud Ik zit hier in groep:

Eerste SCHOOLREISJE Waar ging de reis heen: Datum: Wat vond ik het leukste: Hoe was het weer:

Eerste keer zonder zijwieltjes ZIE MIJ GAAN Ik ben hier oud

Ik ben hier oud

Eerste eigen KINDERFEESTJE Hoe oud was ik: Datum: Hoeveel visite kwam er: Wat hebben we gedaan: De uitnodiging: Welke cadeaus kreeg ik:

Mijn eerste HANDTEKENING

Eerste ZWEMLES Hoe heette de badmeester/badjuffvrouw: Naam van het zwembad: Ik ben hier oud

Eerste sport of hobby Wat was de eerste sport of hobby: Hoe oud was ik: Waarom wilde ik dit graag: Wat was de naam van de vereniging: Hoe vaak deed ik de sport/hobby: Vind jij / vinden jullie het ook leuk: Wat was de naam van mijn docent/instructeur:

Ik ben hier oud

Mijn eerste DIPLOMA Hoe oud was ik: Wat voor een diploma: Wat moest ik doen om dit diploma te behalen:

Eerste keer naar de bioscoop Hoe oud was ik: Hoe heette de eerste film: Wie waren er bij: Was het een speciale gelegenheid: Wat vond ik van de film: