26

ECCO MEDEWERKER Chantal FILIAALMANAGER INMIDDELS AL BIJNA ZES JAAR WERKZAAM BIJ DE ECCO, STAAT CHANTAL NU SINDS TWEE JAAR AAN HET ROER IN DE ECCO STORE TE DEVENTER. BEGONNEN ALS WEEKENDHULP NAAST DE STUDIE, IS ZIJ INMIDDELS DOORGEGROEID TOT STOREMANAGER. “MIJN VADER HEEFT ALTIJD TEGEN MIJ GEZEGD; WANNEER JE DOET WAT JE LEUK VINDT, HOEF JE GEEN DAG MEER IN JE LEVEN TE WERKEN! VANDAAR DAT IK NA MIJN STUDIE GEEN AFSCHEID HEB KUNNEN NEMEN VAN ECCO.” Het werken in de schoenenbranche is Chantal met de paplepel ingegoten. “Mijn moeder is altijd bedrijfsleider geweest in een grote schoenenwinkel en had een flinke schoenentik. Ik kan me nog herinneren dat mijn zusje en ik vroeger geen kans onbenut lieten om haar collectie door te passen.” Mijn favoriete schoen uit de nieuwe collectie! Hetgeen wat het werken voor ECCO zo bijzonder maakt voor Chantal is toch wat het merk uitdraagt. “Over ieder product valt een verhaal te vertellen waardoor je echt de connectie voelt met het merk. De diepgang achter de producten en technieken vind ik erg bijzonder, wat ECCO een waanzinnig merk maakt om voor te werken en te mogen verkopen. Ieder jaar leer ik bij door middel van trainingen, zo kan ik me blijven ontwikkelen, wat ik erg belangrijk vind.” De meeste voldoening haalt ze uit het klantcontact. “Geen dag is hetzelfde en iedere klant is anders. Ik haal veel voldoening uit het feit dat ik mensen kan helpen en tevreden de winkel kan laten vertrekken. Echte service zie je tegenwoordig niet vaak meer, maar kan een klant zich zo bijzonder laten voelen. Met grote regelmaat krijgen we een hand als blijk van waardering en zelfs af en toe wat lekkers bij de koffie. Dit is natuurlijk niet nodig, maar geeft wel een ontzettend dankbaar gevoel. Wanneer een klant met een grote lach de winkel verlaat, is mijn werk voor mijn gevoel geslaagd.”

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication