Bestuursstructuur De Raad van Bestuur (RvB) in 2023 was Marion Steeghs. Vanaf 6 november 2023 is zij vanwege ziekte waargenomen door de controller Claudia Vankan en bestuurssecretaris Dorena Gulpers. Daarnaast heeft de afwezigheid van de Raad van Bestuur tot een grotere betrokkenheid van de Raad van Toezicht (RvT) geleid. De RvT van ZIO bestaat uit drie leden en is belast met toezicht houden op en adviseren over de taakuitvoering van ZIO. De RvT toetst of het bestuur bij zijn beleidsvorming oog houdt op het belang van de organisatie in relatie tot de maatschappelijke functie van Stichting ZIO Eerstelijnszorg. In het bijzonder is de RvT bewust van de samenwerkingsrelatie tussen ZIO en de Vereniging Regionale HuisartsenZorg (RHZ). Samenstelling van de Raad van Toezicht 2023 NAAM AANDACHTSGEBIED Mw. H. Doedel Dhr. A. Timmermans Financiën Voorzitter (NEVEN-) FUNCTIES Lid Raad van Toezicht ZIO per januari 2020 Voorzitter van de Raad van Toezicht ZIO per 01 januari 2022 Als huisarts praktiserend in Almere tot 2012 Voorzitter Raad van Commissarissen SBOH Lid Raad van Toezicht de Hoogstraat revalidatie. Voorzitter Raad van Commissarissen van Amphia ziekenhuis. Dhr. M. Klomp Eerstelijnszorg Lid Raad van Toezicht ZIO per januari 2021 Huisarts, praktiserend in Eindhoven tot 2020 Voorzitter Grozzerdam Vitaal in Brainport tot 1 april 2023 Voorzitter Raad van Toezicht Nictiz ad interim vanaf 1 oktober 2023 Voorzitter Raad van Toezicht Zuidzorg vanaf 1 januari 2023 8