27

Cliëntervaringen Evaluatie einde zorg Als een cliënt overlijdt, sturen we de eerste contactpersoon een evaluatie. In 2023 zijn er 56 vragenlijsten geretourneerd: 29 van De Meerwende, 13 van De Meerstede en 14 van ’t Kloosterhof. Dat men over het algemeen tevreden is, blijkt uit de gemiddelde aanbevelingsscores: Q1 2023 100 10 8 6 4 2 0 80 0 0 0 0 Zorgcentra Meerlanden 't Kloosterhof De Meerstede De Meerwende Q2 2023 Q3 2023 Q4 2024 Zorgkaart Nederland Zorgaanbieders dienen minimaal één keer per jaar de totaalscore van ZorgkaartNederland aan te leveren als maatstaf voor de cliëntervaringen. Via ZorgkaartNederland kunnen cliënten een recensie schrijven en een cijfer geven. Op basis van 23 waarderingen scoorden wij gemiddeld een 8,8. De Meerwende: 8,1 (6 waarderingen), De Meerstede 9 (12 waarderingen), ’t Kloosterhof 9,1 (5 waarderingen). PREM (Patient Reported Experience Measurement)-analyse Alle aanbieders van wijkverpleging zijn verplicht jaarlijks een onderzoek te verrichten. Met een PREM- vragenlijst wordt de cliënt gevraagd naar ervaringen met de zorg. I Tevredenheidsmeting PREM Wijkverpleging Tevredenheidsmeting Dagbesteding In oktober 2023 is er in De Meerstede en ’t Kloosterhof een vragenlijst uitgezet onder de cliënten dagbesteding. JAARVERSLAG 2023 ZORGCENTRA MEERLANDEN PAGINA 27

28 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication