6

Voor de ombouw van de Legend kreeg het bureau in 2016 de ‘Best Rebuilt Award’. 6 wij dat het een kloppend, strokend schip wordt. Wij maken dan 3D modellen waarmee gebouwd kan worden. Als je het design doet, hebben illustraties en modellen een ander doel: namelijk het verleiden van de klant. Alles staat in dienst van een mooi uiterlijk. Form over function. Het ontwerp van de 55 meter is gestuurd door wat wij mooi vinden aan een schip. De ruime dekken op het achterschip zorgen voor een direct contact met het water. Dit ontwerp gaat over de 500 gross-ton grens. Een groeiende wens: veel tenders aan boord Design en scheepsbouwkunde zijn twee verschillende vakken, maar in de 55 meter komt het allemaal samen. Wij zijn in staat om met een technisch oog naar ontwerpen te kijken, dat is een voorsprong.” Prijzen Het werk van Diana Yacht Design is meermalen bekroond. In 2016 kreeg het bureau de ‘Best Rebuilt Award’ voor het ontwerp en de uitwerking van de tekeningen en berekeningen voor de verbouw van de Legend. Een bestaand schip dat als Giant One in brand was geraakt. Bais: “We kregen de opdracht om een grootscheepse verbouwing te doen, het schip met 3,60 meter te verlegen, een gekeurd heli-dek toe te voegen en de styling aan te passen. Grootste uitdaging was om een mooie zeeg te krijgen.” De verbouw werd door Icon in Harlingen uitgevoerd en de Legend bezoekt nu als expeditieschip de Arctische wateren. Afgelopen januari viel de 43 meter lange Cyclone in de prijzen als winnaar in de categorie ‘Best Exterior Styling - Motor Yachts below 45 m’. Gebouwd door de Turkse Tansu werf in Istanbul. De naval architecture, engineering en constructie is gedaan door Diana Yacht Design. Bijzonderheid: het is een houten schip in cold moulded wood, dat wil Voorbeeld van technische hoogstandjes: uitschuifbare tender-kraan. Jachtbouw Nederland 2 april 2018

7 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication